English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان:

شایان سعیدپور در زمان ارتکاب جرم، به سن قانونی و شرعی بلوغ عقلی رسیده بود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: شایان سعیدپور در زمان ارتکاب جرم، به سن قانونی و شرعی بلوغ عقلی رسیده بود و در این زمینه هیچ ابهامی وجود ندارد.

شایان سعیدپور در زمان ارتکاب جرم، به سن قانونی و شرعی بلوغ عقلی رسیده بود

به گزارش خبرگزاری موج، در پی اجرام حکم شایان سعیدپور محکوم‌ به قصاص نفس که در پی یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل شد و موفق به جلب رضایت اولیای دم نگردید، ادعاهایی مبنی بر تشکیک در سن این محکوم‌ در زمان اجرای حکم و خودداری از ورود مادر مقتول برای اعلام رضایت از سوی رسانه‌های معاند طرح شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه این در حالی است که محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ادعا‌های مطرح شده در رابطه با اجرای حکم این محکوم به قصاص را تکذیب کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در تشریح چگونگی ارتکاب قتل از سوی شایان سعیدپور گفت: وی در یک نزاع دسته جمعی در شهر سقز عامدانه مرتکب قتل شد که دقیقا عمدی بودن و انطباق آن با شرایط قتل عمد کاملا محرز و مبین بوده است.

وی ادامه داد: پرونده با دقت زیادی مورد  بررسی قرار گرفت که بعد از طی مراحل قانونی  در دیوان عالی کشور تایید و در نهایت حکم، امروز اجرا شد.

وی بیان داشت: این فرد در زمان ارتکاب جرم، به سن قانونی و شرعی بلوغ عقلی رسیده بود و در این زمینه هیچ ابهامی وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ادامه داد: مرجع قضایی فرصت های متعددی برای قاتل در اختیار قرار داده بود تا وی بتواند رضایت اولیای دم را جلب کند و در این میان مرجع قضایی نیز تلاش زیادی برای جلب رضایت کرد؛ اما در نهایت اولیای دم رضایت ندادند و حکم قصاص اجرا شد.

جباری با رد این ادعا که عنوان شده از ورود مادر مقتول به زندان برای اعلام رضایت و بخشش خودداری شده است، تصریح کرد: مادر مقتول وکالتی به پدر مقتول داده بود و اصلا حضور نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه