English

تدروس آدهانوم:

برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران اقدامی بسیار بزرگ است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران را اقدامی بسیار بزرگ خواند و گفت: خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت و استفاده از اپلیکیشن توسط خانوارها بسیار مهم بوده و کمک شایانی به کنترل شیوع بیماری خواهد کرد و در عین حال جلوگیری از شیوع ترس و اضطراب در رویکردهای اجتماعی و دولتی بسیار حائز اهمیت است.

برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران اقدامی بسیار بزرگ است

به گزارش خبرگزاری موج، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تشکر از اقدامات ارزنده کشور ایران برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این اقدامات حاکی از تجربیات ارزنده و اهتمام دست اندرکاران نظام سلامت است.

وی، برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران را اقدامی بسیار بزرگ خواند و گفت: خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت و استفاده از اپلیکیشن توسط خانوارها بسیار مهم بوده و کمک شایانی به کنترل شیوع بیماری خواهد کرد و در عین حال جلوگیری از شیوع ترس و اضطراب در رویکردهای اجتماعی و دولتی بسیار حائز اهمیت است.

تدروس در ادامه این گفت‌وگو بر شناسایی تعداد بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا و ایزوله کردن آنها در منزل در صورت امکان تاکید کرد. 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در خصوص دریافت اقلام مورد نیاز کشور از قبیل کیت تشخیصی، ماسک و سایر ملزومات نیز گفت: در این خصوص در حال رایزنی هستیم و کشورهایی مانند ژاپن، آلمان و چین برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس این گزارش، وزیر بهداشت کشورمان نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به دلیل اعزام هیات سازمان جهانی بهداشت به ایران، گزارشی از وضعیت ویروس کرونا در کشور ارائه داد. 

نمکی گفت: پس از تایید دو مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در کشور، ستاد مدیریت بیماری کرونا با ریاست وزیر بهداشت و عضویت سایر وزارتخانه‌ها تشکیل و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و از اقداماتی که سریعا به دستور این ستاد صورت گرفت می‌توان به تعطیلی برخی اماکن عمومی از جمله سینماها، سالن‌های نمایش، لغو کنسرت ها و حتی اماکن مذهبی اشاره کرد.  

وی در ادامه به تشکیل کمپین ملی مبارزه با کرونا با کمک بسیج جهت تشخیص موارد مشکوک و مبتلا اشاره و افزود: از طریق این طرح طی چهار روز گذشته ۱۵ میلیون نفر از مردم کشور مورد غربالگری قرار گرفته و افراد مبتلا یا مشکوک شناسایی و افراد نیازمند به بستری را به بیمارستان ها و کسانی که از طریق مراقبت در منزل بهبود می یافتند را با ارائه آموزش های لازم ایزوله کردیم. 

نمکی در ادامه به زیر ساخت سلامت کشورمان به عنوان یکی از بهترین زیرساخت‌ها اشاره و یادآور شد: امروز با وجود حدود ۳۱۰۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور، بیماریابی را از طریق خوداظهاری و تماس تلفنی توسط بهورزان و مراقبین سلامت غربالگری و بیماریابی را آغاز کردیم که می تواند بار سنگینی از دوش بیمارستان ها بردارد، برای مثال، ۸۰ درصد از خانواده ها در استان گیلان غربالگری شده اند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز ظرف امروز و فردا غربالگری خواهند شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با این روش توانستیم تمام نقاط آلوده را شناسایی و موارد مشکوک و آلوده را سریعا از داخل خانه‌ها به مراکز بهداشتی درمانی هدایت کنیم و از طریق آگاهی بخشی به بیماران، آنها را مطلع و ایزوله کرده و از آلوده شدن سایر افراد پیشگیری کنیم و علاوه بر این، در این برنامه، افرادی که با بیماران ارتباط نزدیک داشته را شناسایی و مورد بررسی قرار داده و آموزش های لازم را درخصوص خودمراقبتی به آنها ارائه دادیم.

وزیر بهداشت کشورمان اظهار کرد: با توجه به شروع تعطیلات نوروزی، در خروجی شهرها اکیپ‌هایی جهت غربالگری مردم مستقر و افراد مشکوک تحت مراقبت و قرنطینه قرار می گیرند و ضمنا نقاهتگاه هایی برای بعد از ترخیص بیماران کرونا درنظر گرفته شده است 

وی در پایان ضمن اشاره به فعالیت مراکز تحقیقاتی کشور جهت شناسایی بیشتر این ویروس ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با کمک‌های کارشناسانه شما و سایرین، نابودی این ویروس را در کشورمان، منطقه و کل جهان شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی