English

سردار نوریان:

کشف ۲۱ میلیون مواد محترقه / برگزاری تجمعات کار درستی نیست

معاون اجتماعی ناجا گفت: قطعا برگزاری هرگونه مراسم یا تجمعات به دلیل شرایط موجود و ضرورت مقابله با ویروس کرونا کار درستی نیست.

کشف ۲۱ میلیون مواد محترقه / برگزاری تجمعات کار درستی نیست

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار احمد نوریان ، سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس خدمتگزار در روزهای پایانی سال به صورت شبانه روزی در کنار انجام وظیفه ذاتی در برقراری نظم و حفظ امنیت عمومی، تلاش می کند به ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت پیشگیری ، مهار و کنترل بیماری کمک کند.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان بالاتفاق تاکید دارند، بعد روحی و روانی در این بیماری بر بعد جسمی آن غلبه داشته و ثابت شده که استرس و اضطراب در بهداشت روانی و سیستم ایمنی انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با توجه به جدی شدن احتمال شیوع ویروس کرونا و اهمیت خودمراقبتی از طریق کاهش تردد شهروندان در معابرعمومی و دوری از تجمعات خانوادگی، از خانواده ها و هموطنان محترم تقاضا می شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش رو از هر گونه تجمع و برگزاری مراسم دورهمی در قالب سنت چهارشنبه آخر سال پرهیز کنند.

سردار نوریان با بیان اینکه قطعا برگزاری هرگونه مراسم یا تجمعات به دلیل شرایط موجود و ضرورت مقابله با ویروس کرونا کار درستی نیست، گفت: با توجه به شکل گیری پویش آموزشی – فرهنگی "در خانه می مانیم" امیدواریم؛ روند آسیبهای فردی و اجتماعی ناشی از رفتارهای پرخطر به ویژه برای گروه‌های در معرض آسیب مثل سالمندان، بیماران، زنان باردار ، نوزدان به دلیل آلودگی‌های صوتی ناشی از ترقه بازی و شیوع ویروس کرونا، کاهش یابد.

معاون اجتماعی ناجا اضافه کرد: به والدین توصیه می کنیم، کودکان و نوجوانان خود را در این روزها تنها نگذارند و در کنار آنها و مراقبشان باشند، همچنین فرزندان خود را با خطرات ترقه و آتش بازی آشنا کرده و آسیب‌های ناشی از بازی با مواد منفجره و محترقه را به آنها گوشزد کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: توصیه ما این است که در شرایط جاری، اعضای هر خانواده به جای خروج از خانه، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه این ایام مانند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تماشای برنامه‌های سرگرم کننده تلویزیون و ارتباطات مجازی و تلفنی با بستگان و آشنایان،انجام بازی های سنتی و بومی  را در برنامه‌های خود قرار دهند.

نوریان اعلام کرد: پلیس برابر روش جاری، هر ساله از نقاط مرزی کشور تا پایتخت و دیگر شهرها، طرح مقابله با قاچاق، ساخت و توزیع مواد محترقه و آتش زا را اجرا کرده و در این ایام کنترل مرزها و مبادی ورود این مواد را به شدت تحت نظارت و کنترل قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی ناجا در خاتمه گفت: تاکنون پلیس موفق به کشف حدود ۲۱ میلیون انواع مواد محترقه کم خطر و پرخطر شامل ترقه، نارنجک دست ساز، کهکشان و مقادیر زیادی اکلیل و سرنج در استان‌های مختلف کشور شده که در همین رابطه ۶۳۰ نفر دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شده‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه