English

اکبری:

هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد

مشاور وزیر بهداشت گفت: هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد؛ چون این بیماری یک بیماری مسری و اپیدمی است و فقط تحت مدیریت حاکمیت است.

هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص وضعیت ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: بیمارستان‌ها، آخرین خط تماس ما هستند و قریب به سه و نیم تا 4 درصد از بیماران وارد بیمارستان می‌شوند و مابقی در بخش‌های غیر ICU و کلینیک‌های سرپایی درمان می‌شوند. در حال حاضر وضعیت خوب است ولی  ما روز به روز انتظار افزایش مبتلایان به کرونا را داریم.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر تکمیل ظرفیت بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: بیمارستان‌های شهدای یافت آباد و مسیح دانشوری سطح 4 خدمات محسوب می‌شوند.

اکبری با اشاره به ورود تیم‌های بهداشت جهانی و متخصصان کشور چین به ایران گفت: حضور تیم تخصصی از چین با هدف تبادل تجربه و ثبت وقایع در راستای پیدا کردن زبان مشترک با ساختارهای بین‌المللی که بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود‌: هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد؛ چون این بیماری یک بیماری مسری و اپیدمی است و فقط تحت مدیریت حاکمیت است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه از امروز در ایران و کشورهای همسایه تعداد مبتلایان رشد بیشتری خواهد داشت گفت: ترس ما از این است که بهداشت فردی توسط همه ما جدی گرفته نشود و به این موضوع به صورت سطحی نگاه کنیم اما این موضوع خیلی جدی است و نمی توان آن را شوخی گرفت.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای همسایه ما مثل فلسطین اشغالی بسیار آلوده هستند اما کماکان آماری از مبتلایان کرونا در کشورهای آنها ارائه نمی‌شود و ایران تنها کشوریست که صادقانه آمارهای مربوط به این بیماری را منتشر می‌کند.

اکبری بیان داشت: از سفرهای تفریحی و غیرضروری به جد پرهیز کنند و فقط برای انجام کارهای بسیار ضروری از خانه خارج شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی