English

حاجی میرزایی:

باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و باید فایده‌مندی خود را آشکار کنیم و دیدن خود را به دیگران تحمیل کنیم. بنابراین باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز دوشنبه ۲۸ بهمن در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار گفت: اگر گوهری در دست دارید که دیگران آن را هیچ می‌دانند از گوهر بودن آن کاسته نخواهد شد و اگر یک هیچی در دست دارید و تصور می‌کنید که گوهر است بر ارزش آن افزوده نخواهد شد و گوهر آموزش و پرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش بابیان این پرسش که چگونه می‌توان ارزش این دوره را بالا برد، خاطرنشان کرد: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌به‌کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و باید فایده‌مندی خود را آشکار کنیم و دیدن خود را به دیگران تحمیل کنیم. بنابراین باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود. آینده کشور را آموزش‌وپرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده است و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

* عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، اظهار کرد: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

وی تأکید کرد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه یک ایده را به انتها و به نتیجه برسانید، گفت: امروز نیازمند شناسایی نقاطی هستیم که باید به آن رسیدگی شود چراکه نگرش معطوف به یک نتیجه روشن، انرژی‌بخش است.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، اظهار کرد: هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

* در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است

وی بابیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، اظهار کرد: انسانی که از دوران کودکی با وی باکرامت برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یاس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.

وی در پایان گفت: بر نتایج کلیدی حساس باشید و برای خلق نتایج واقعی تلاش کنید، نگرش معطوف به یک چشم‌انداز شوق انگیز را بیشتر کنید و پوشش پیش دبستانی را کیفی‌تر کرده و برای افزایش سطح پوشش پیش دبستانی تلاش کنید.

در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را به گفت‌وگو گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی