English

واکنش فتاح به شایعه گرانی قیمت املاک بیرجند با مزایده‌های بنیاد مستضعفان

رییس بنیاد مستضعفان گفت: در همه ایران قیمت ملک بالا رفته است. آیا در آنجاها هم مزایده بنیاد باعث شده؟ متوسط گیری کنند که قیمت ملک در بیرجند نسبت به ۳ سال قبل چقدر گران شده، در نقاط دیگر ایران هم ارزیابی کنند. حتما اینطور نیست که افزایش قیمت ملک در بیرجند بیشتر از سایر نقاط کشور باشد.

واکنش فتاح به شایعه گرانی قیمت املاک بیرجند با مزایده‌های بنیاد مستضعفان

به گزارش خبرگزاری موج،  سید پرویز فتاح ، رییس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر به استان خراسان جنوبی و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان درمیان، در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به ظلم خاندان پهلوی و وابستگانشان و تصاحب زمین‌های بسیاری با زور گفت: خراسان جنوبی در زمان رژیم گذشته منتسب بود به اسدالله علم وزیر دربار که بسیاری از زمینها را تصرف کردند و به نام زدند. بعضی از مشکلات درباره این زمینها حل شده و خیلی از موارد هم هنوز حل نشده است. این مشکل را ما باید حل کنیم و واقعا بنای ما این است که از این زمین ها و منافع آن برای نفع مردم و توسعه استان استفاده شود.

به گفته وی فلسفه بنیاد همانطور که روی اسم آن است، برای مستضعفان و محرومان و مردم است.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان بخشی از خدمات این بنیاد در استان خراسان جنوبی گفت: بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در این استان خدماتی داشته و فعالیت‌هایی انجام داده که خدماتش در حوزه های مختلف اعم از بهداشتی، ورزشی، آموزشی و ... ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اضافه شدن شهرستان درمیان به مناطق هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات، به پیشنهاد مسئولان استان در شهرستان درمیان مستقر می شویم و هرکاری لازم باشد برای توسعه این شهرستان انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بناهای میراث فرهنگی که در زمین های بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار میراث فرهنگی است، حتما وظیفه آنهاست که اقدام به مرمت این بناهای تاریخی کنند. البته اگر ملکی در اختیار بنیاد است و میراث فرهنگی آن را ثبت تاریخی کرده باشد، ما موظفیم این املاک را حفظ کنیم تا تعیین تکلیف شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت زمین و املاک در اثر مزایده های این بنیاد، اظهار داشت: در همه ایران قیمت ملک بالا رفته است. آیا در آنجاها هم مزایده بنیاد باعث شده؟ متوسط گیری کنند که قیمت ملک در بیرجند نسبت به ۳ سال قبل چقدر گران شده، در نقاط دیگر ایران هم ارزیابی کنند. حتما اینطور نیست که افزایش قیمت ملک در بیرجند بیشتر از سایر نقاط کشور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که منافع مزایده های بنیاد مستضعفان برای مردم استان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه