English

حاجی میرزایی:

چهره واقعی تحول را می‌توان با تحول در یادگیری به ثمر رساند

وزیر آموزش و پرورش گفت: شاید بتوان چهره شهر‌ها را با تزریق منابع تغییر داد، اما چهره واقعی تحول را می‌توان با تحول در یادگیری به ثمر رساند.

چهره واقعی تحول را می‌توان با تحول در یادگیری به ثمر رساند

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر، گفت: پیشرفت جامعه از برکات انقلاب اسلامی بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پیشرفت دغدغه همه جوامع بشری است، گفت: مأموریت مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش تلاش برای پیشرفت کشور است و پیشرفت به عنوان دغدغه مشترک مورد مطالعه اندیشمندان مختلف قرار گرفته است.

حاجی میرزایی افزود: اگر بخواهیم دلایل پیشرفت را واکاوی کنیم، با استفاده از فرهنگ قرآنی متوجه می‌شویم که رمز تعبیر جوامع، تغییر انسان‌هاست، چنانچه خداوند می‌فرماید: «سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم، مگر آن که مردمان آن سرزمین تغییر کنند و هیچ نعمتی را از مردم نمی‌گیریم، مگر اینکه خودشان بگیرند»، لذا نقش اساسی خود آدم‌ها هستند، بر همین اساس مخاطب انبیاء، انسان‌ها هستند و خداوند برگزیده‌ترین افراد را برای تحول آن‌ها می‌فرستد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اندیشمندان دوره معاصر در مورد تغییرات جهانی بررسی‌های زیادی کردند، گفت: یکی از آن‌ها می‌گوید که تغییرات جوامع را تغییرات نهاد‌های جامعه و مناسبات میان افراد رقم می‌زنند، لذا این نقطه بزرگی برای تغییر است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری را نمی‌توان سراغ گرفت، مگر اینکه یک تغییر در جریان یادگیری جامعه آغاز شود.

او افزود: اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبه‌رو شوند، باید این موضوع را در نظام یادگیری جست‌وجو کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر می‌خواهید تصویر روشنی از آینده جامعه داشته باشید، باید ببینید که وضعیت مدارس آن جامعه چگونه است.

حاجی میرزایی گفت: شاید بتوان چهره شهر‌ها را با تزریق منابع تغییر داد، اما چهره واقعی تحول را می‌توان با تحول در یادگیری به ثمر رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه