English

مومنی:

میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور ۲.۱ درصد است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور ۲.۱ درصد است و همچنین میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانشجویی ۴.۷ است.

میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور ۲.۱ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج،  اسکندر مومنی ، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر هرمزگان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری در استان در حوزه‌های مختلف به خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام شده که جای تقدیر و تشکر از استانداری، شورا و دستگاه‌های عضو شورا دارد.

وی افزود: استان هرمزگان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و کشفیات این استان، بیش از ۹ درصد کشفیات کل کشور را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد طی چند سال اخیر، مسئولان استان توجه جدی به این حوزه دارند.

دبیرکل ستاد با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور ریاست جمهوری تشکیل شد، گفت: در این جلسه چند اولویت همچون «مقابله با مواد مخدر با تمرکز بر استان‌های مرزی»، «ساماندهی معتادان متجاهر» و «اقدامات پیشگیری و اجرای طرح یاریگران زندگی» تبیین و تاکید شد.

مومنی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی را در عرصه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است که اگر این اقدامات نبود، وضعیت فعلی به مراتب بسیار بدتر از وضعیت کنونی بود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از اعتیاد، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ گفت: همزمان با انجام اقدامات مقابله‌ای باید اقدامات درمانی و کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد نیز انجام شود.

دبیرکل ستاد یادآور شد: تمرکز اصلی ستاد بر اقدامات پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح یاریگران زندگی براساس آن است؛ اگر بخواهیم جمعیت معتادان را کم کنیم؛ راه گریزی نداریم که در کنار اقدامات مقابله‌ای، بازدارندگی درونی نیز ایجاد کنیم؛ لذا ستاد مبارزه با مواد مخدر از هر طرح و ایده‎ای در حوزه پیشگیری از اعتیاد استقبال می‌کند.

مومنی گفت: در ده ماهه نخست امسال حدود ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که این میزان  ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر مربوط به استان‌های شرقی و ۲۵ درصد نیز مربوط به سایر نقاط کشور است.

دبیرکل ستاد افزود: امسال مجموع عملیات‌ها و درگیری‌ها در امر مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد رشد و شهدای مبارزه با مواد مخدر ۷۰ درصد کاهش داشته است و ۷۴ درصد کشفیات نیز اقدامات اطلاعاتی بوده است که این حاکی از مبارزه هدفمند دستگاه‎های مقابله‌ای کشور است.

مومنی همچنین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت فعال کشور را ۵.۴ درصد عنوان کرد و گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در هرمزگان ۴.۲۸ درصد است که این رقم، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور نیز ۲.۱ درصد است و این رقم در جمعیت دانش‌آموزی استان هرمزگان ۱.۸ درصد می‌باشد، همچنین میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانشجویی کشور ۴.۷ است و این رقم در استان ۳ درصد می‌باشد.

مومنی در پایان با بیان اینکه هرمزگان رتبه دوازدهم شیوع مصرف موادمخدر در کشور را دارد، گفت: میزان شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری کشور ۲۳ درصد است که این رقم در جمعیت کارگری استان هرمزگان ۲۹ درصد است و زنگ خطر جدی است و باید اقدامات پیشگیرانه‌ای در این کانون هدف اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی