English

سرهنگ حسنوند:

جمع آوری بیش از ۳۰ هزار معتاد از محله های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: مطالبات مردم، ما را مجبور به پاکسازی محله‌های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی کرد. دروازه غار، کابوس مردم آن منطقه شده بود و در مراحل مختلف، بیش از ۳۰ هزار نفر را از این محله‌ها جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌ایم.

جمع آوری بیش از ۳۰ هزار معتاد از محله های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی

به گزارش خبرگزاری موج،  سرهنگ عبدالوهاب حسنوند ، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ظهر امروز یکشنبه در نشست بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی رود دره فرحزاد گفت: در سال گذشته تقریباً همین تاریخ در حوزه منطقه ۱۲ بحث پاکسازی محله‌های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی آغاز شد و پیش‌بینی دستگیری ۵۰۰۰ معتاد را داشتیم.

وی ادامه داد: مطالبات مردم، ما را مجبور به پاکسازی این مناطق کرد. دروازه غار، کابوس مردم آن منطقه شده بود و در مراحل مختلف، بیش از ۳۰ هزار نفر را از این محله‌ها جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: متأسفانه برای معتادان متجاهری با شرایط «کِبر سن»، «صغر سن» و «زخم باز»، مکانی برای پذیرش نداشتیم و این افراد مجدد رها شدند.

حسنوند تصریح کرد: مرکز بازپروری مهر سروش با همکاری پلیس تهران، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت ۶۰۰ نفر راه‌اندازی شد و به زودی این ظرفیت به ۱۰۰۰ نفر هم می‌رسد البته در نهایت ظرفیت این مرکز بازپروری ۳۰۰۰ نفر است.

وی افزود: بیش از ۹۰ پلاک خانه با رنگ قرمز و ۵۰۰ اتاقک در محله‌های یاد شده پلمب شدند، البته متأسفانه برخی از این اتاقک‌ها فک پلمب شدند.

حسنوند بیان کرد: برابر با ماده ۱۳ قانون، خانه‌هایی که اشتهار به فروش مواد مخدر دارند، باید مصادره شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های پلیس پایتخت در دره فرحزاد گفت: پس از طرح‌هایی که در دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی برگزار شد، معتادانی که منع پذیرش داشتند، به این محل پناه بردند و همچنین از قبل معتادان و خرده‌فروشان دیگری هم در این محل‌ها حضور داشتند.

به گفته وی، پایگاه ۲ پلیس مبارزه با مواد مخدر توانست با عملیات‌های مختلف، ۳۶ نفر از سرشاخه‌هایی که مواد را تهیه و در بین باقی افراد توزیع می‌کردند را دستگیر کند البته برخی از این فروشنده‌های مواد مخدر در این محل‌ها به هلاکت رسیدند.

حسنوند تأکید کرد: ۳۵۰ معتاد در این دره جمع‌آوری و ساماندهی شدند ولی بیش از ۱۰۰ نفر از این تعداد دارای منع پذیرش بودند که مجدد رها شدند البته باید در آینده فکری برای این معتادان کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۸۰۰ متر از ۴ کیلومتر دره فرحزاد پاکسازی شده اما بیش از ۳۰۰۰ متر دیگر باقی‌مانده که نیاز به دسترسی به آن مناطق برای پاکسازی و امن کردن داریم.

وی در پایان گفت: موضوع مهم دیگری که باید در دره فرحزاد به آن توجه کرد، بحث روشنایی آنجا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه