English

تقی زاده:

قاطعانه با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد

معاون استاندار تهران گفت: بی‌تردید در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز هیچ تعارفی با شهرداران و دهیاران نداریم و هر تخلفی با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

قاطعانه با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد تقی زاده ، معاون استاندار تهران امروز در نشست خبری خود در تشریح روند  مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان تهران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه عمرانی استانداری تهران به طور جد به صورت کارشناسی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است و به صورت دقیق در ماموریت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این حوزه نظارت می‌شود موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز و مقابله با آنهاست. بی‌تردید در این حوزه هیچ تعارفی با شهرداران و دهیاران نداریم و هر تخلفی با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی افزود: تخلفاتی که در سطح شهرها و روستاها روی می‌دهد سریعا در استانداری تشکیل پرونده و و در هیات حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه در شهر لواسان نیز رئیس شورای شهر به دلیل تخلفات روی داده سلب عضویت شد گفت: این موضوع نشانه‌ای از برخورد قاطع با موضوع تخلفات است. این اقدامات علیرغم همه فشارها به شخص استاندار و مجموعه استانداری تهران ، انجام می‌شود و در تمامی شهرستان‌ها نیز این گونه اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده‌ شهرها توسط کمیسیون‌های ماده 100 و در خارج از محدوده شهرها توسط توسط کمیسیون ماده 99 انجام می‌شود. بیشتر رای‌های صادر شده نیز قلع و قمع در اراضی کشاورزی استان با هماهنگ مراجع قضایی و فرمانداری‌ها نسبت به رفع تخلف اقدام کند. در حال حاضر نیز بسیاری از آرا در استان استان اجرایی شده و برخی نیز در دست اجراست به شکلی که در شش ماهه اول امسال 2500 رای توسط سازمان جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

معاون استاندار تهران در خصوص موضوع هتل آریانا نیز گفت: طبقه هشتم به بالای این هتل محل اختلاف است که پس از روشن شدن موضوع از سوی دیوان عدالت اداری اقدامات قانونی آن انجام خواهد شد. موضوع این است که برای تخریب اضافه بنا در این پروژه نیازمند نقدینگی دو میلیاردی هستیم تا پس از انجام تخریب این پول از مالک اخذ شود.

معاون عمرانی استانداری تهران در خصوص ادامه اجرای طرح کاهش در تهران گفت: به فرمانداری تهران اعلام کردیم که هیچ مصوبه‌ای در حوزه‌ی طرح‌های ترافیکی ارسالی از سوی شورای شهر تهران در هیات تطبیق تایید نشود تا موضوع ابتدا در شورای  ترافیک استان بررسی و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

تقی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص روند کاری استان تهران در حوزه کاهش آلودگی هوا گفت: در خصوص روزهای ناسالم سال‌های گذشته با توجه به این که شاخص‌ها پس ازسال 90 تغییر کرد و از 200 به 150 برای اضطرار رسید در سال 90 ، 164 روز ناسالم، سال 91 ،90 روز ، سال 92 ، 98 روز، سال 93، 75 روز، سال 94، 72 روز، سال 95، 49 روز، سال 96، 61 روز ، سال 97 ، 42 روز، و امسال نیزتاکنون 60 روز ناسالم بود. اقدامات خوبی در این سالها از جمله نوسازی ناوگان انجام شده اما باید سلامت رانندگان و خودروها نیز مد نظر قرار گیرد که در خصوص اتوبوس‌های بین شهری این کار در چهار پایانه شهر تهران به صورت پایلوت پس از دهه فجر اجرایی خواهد شد امیدواریم با اعمال این نظارت‌ها دیگر شاهد حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه