English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه از شدت ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز (پنج شنبه، دهم بهمن ماه) بارش‌های پراکنده باران و برف را در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق کشور جو نسبتا آرام و پایدار است.

وی افزود: جمعه بعدازظهر مجددا با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود.  شنبه بر گستره و میزان بارش افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه علاوه بر مناطق ذکر شده، در جنوب غرب کشور و استان‌های تهران، البرز، قم،‌ قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد، گفت: یکشنبه از شدت ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد:‌ دوشنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شنبه تا دوشنبه دریای خزر و از یکشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج است.

وی وضعیت جوی پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه، دهم بهمن ماه قسمتی ابری بتدریج صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و در شب نیز شاهد وزش باد هستیم. جمعه، یازدهم بهمن ماه نیز هوای تهران صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و برای شب در اواخر وقت افزایش ابر نیز پیش‌بینی می‌شود. شنبه، دوازدهم بهمن ماه نیز افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد و گاهی بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه