English

بازدید خبرنگاران از کاخ مرمر / نمایش دوره‌های مختلف فرهنگ ایرانی در موزه هنر ایران

در‌های کاخ مرمر امروز بر روی رسانه ها باز شد و آثار تاریخی به نمایش درآمده در موزه هنر ایران با احتساب آثاری که در داخل کاخ مرمر قرار داشته، به حدود ۶۰۰ اثر می‌رسد که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و این آثار نمایشی از تمام دوره‌های مختلف فرهنگ و هنر ایرانی خواهد بود.

بازدید خبرنگاران از کاخ مرمر / نمایش دوره‌های مختلف فرهنگ ایرانی در موزه هنر ایران

به گزارش خبرگزاری موج، در‌های کاخ مرمر پس از سال‌ها امروز به روی رسانه‌ها باز شد و خبرنگاران برای اولین بار از این کاخ و موزه هنر ایران که قرار است به زودی در این محل افتتاح شود، بازدید کردند.

گرچه طرح محتوایی موزه هنر ایران از ۲ سال پیش کلید خورد، ولی درنهایت حدود ۳ تا ۴ ماه پیش کاخ مرمر تحویل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان شد و از همان زمان اقدامات تخصصی و حرفه‌ای برای تبدیل این محل به موزه «هنر ایران» اغاز شد.

بر اساس این گزارش با شروع اقدامات تخصصی، همزمان با انتخاب آثار، فرایند مرمرت، پاکسازی و اصالت سنجی آثار نیز آغاز شد و به موازات این اقدامات موزه ای، فرایند‌های مرمتی عمارت مرمر نیز در دستور کار قرار گرفت. در فاز نخست مرمت اساسی شامل مواردی از جمله نقاشی جداره‌های ساختمان، ترمیم و مرمت گچ بری‌های آسیب دیده، مرمت بخش‌های آسیب دیده در تالار آیینه و همچنین مرمت ساقه گنبد بود که متاسفانه آسیب جدی دیده بود.

در جریان تبدیل کاخ مرمر به موزه هنر ایران کلیه تاسیسات کاخ مرمر تعمیر اساسی شد و برای تبدیل به موزه، این کاخ به سیستم‌های پایش تصویری، امنیتی و دزدگیر‌ها مجهز شده است. موزه هنر ایران دارای ۱۳ سالن نمایش است و حدود ۴۰۰ اثر تاریخی که قدمت آن‌ها از ۳۰۰۰ سال قبل از تاریخ تا عصر معاصر را شامل می‌شود به این کاخ منتقل شده است.

آثار تاریخی به نمایش درآمده دراین موزه با احتساب آثاری که در داخل کاخ مرمر قرار داشته، به حدود ۶۰۰ اثر می‌رسد که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و این آثار نمایشی از تمام دوره‌های مختلف فرهنگ و هنر ایرانی خواهد بود.

پیش‌تر نیز پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح موزه هنر ایران در محل کاخ مرمر خبر داده و تاکید کرده بود قرار است به زودی در‌های موزه هنر ایران در کاخ مرمر به روی عموم باز شود.

گفتنی است کاخ مرمر یکی از بنا‌های تاریخی تهران در دوره پهلوی است که در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و جامی جای گرفته‌است و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه