English

پرویز فتاح:

قطعا می‌‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم / بنیاد از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکرده است

رییس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان از ارز دولتی 4200 تومانی استفاده نکرده است و در بازار سکه ، ارز و پتروشیمی نیز وردی ندارد. بنابراین اقدامات این بنیاد کاملا شفاف و مشخص است و تمامی حسابرسی‌های ما بر روی سایت منتشر شده و کار محرمانه‌ای نیز انجام نداده‌ایم.

قطعا می‌‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم / بنیاد از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکرده است

به گزارش خبرگزاری موج،  پرویز فتاح ، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اولین نشست خبری درخصوص عملکرد این بنیاد گفت: امروز ۵ ماه است که حکم گرفتم و در بنیاد مستضعفان مشغول هستم به نظرم رسید که فرصت خوبی برای ارائه گزارش های اولیه بود که با اطلاعات کامل پاسخگوی افکار عمومی باشیم. آقای سعیدی کیا ۵ سال سکاندار بنیاد بودند که خدمت کردند و جا دارد از وی تقدیر کنیم و آرامش فعلی در بنیاد به دلیل دوستی هایی است که بین مدیریت پیشین وجود دارد. بنده از آقای رفیق دوست و فروزنده هم که قبلا مدیریت این بنیاد را داشتند دعوت کردم تا همکاری های لازم را با هم داشته باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ۹ماه از سال جاری می گذراند و برنامه بنیاد در این مدت محقق شده و درآمدهای بنیاد نیز افزایش یافته است فروش کل بنیاد ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده و در رونق تولید بنیاد موفق بوده است و امیدوارم تا آخر سال اعلام کنیم که به همه برنامه ها رسیده ایم و فروش و تولید به ۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است 

* امسال از خیلی حالت های ضرر عبور کرده ایم

فتاح افزود: سال ۹۷ سالی سخت بود که بنیاد به برنامه هایش عمل کرده است و‌موفق بوده است. ما ۱۷۴ شرکت داریم ۳۶ شرکت زیان ده بوده اند و علت زاینده‌ی به دلیل نوسان ارز و آن شرایط است امسال از خیلی از حالت های ضرر عبور کرده ایم و در سال آینده شرکت زیانده در بنیاد نداشته باشیم.

وی گفت: پروژه پلاسکو در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد ‌‌تمام پروژه های نیمه تمام تا پایان سال آینده تکمیل می شود.

وی ادامه داد: در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هیچگونه عقب‌ماندگی حقوق و تعدیل نیرو نداشته‌ایم و براساس مفاد قانونی قانون بازنشستگی اقدام کرده‌ایم  و در انتساب نیروهای جوان اهمیت زیادی داده‌ایم و سن کارمندان ما از 52 سال به 42 سال کاهش پیدا کرده است. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با سران قوا جلسه‌ای داشته‌ایم گفت: با رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشته‌ایم و در آن جلسه تاکید کرده‌ایم که بنیاد مستضعفین کاملا در کنار دولت فعالیت می‌کنند و همکاری لازم را خواهیم داشت. با قوه قضاییه و رئیس دفتر آقای رئیسی نیز جلسه‌ای داشته‌ایم و بیش از 1100 پرونده که بخشی از آن مربوط به املاک بوده و مقرر شد که شعبه اختصاصی در این خصوص تعیین شود و روند قضایی این پرونده‌ها با سرعت بیشتری پیش برود. 

فتاح بیان داشت: ما با رئیس مجلس هم جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم تا بیشتر بتوان از ظرفیت بنیاد مستضعفان استفاده کرد. 

* مردم براساس قدرالسهم‌شان صاحب زمین بشوند

وی با اشاره به توزیع اسناد علوی نیز بیان داشت: در رژیم پهلوی باز زور زمین‌های مردم را می‌گرفتند و ما بنا داریم که مردم براساس قدرالسهم‌شان صاحب زمین بشوند و بعضی از اسناد را تا دهه فجر تحویل مردم بدهیم و مردم سند 6 دانگ در دستشان باشد تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قطعا می‌‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم گفت:‌تحریم‌ها اثر منفی در بنیاد مستضعفان نداشته است و سال آینده نیز پروژه کاوه به بهره‌برداری می‌رسد که تمامی  این پروژه ایرانی است. 

فتاح خاطرنشان کرد: کاخ مرمر که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بازسازی می‌شود و بنا است به حالت اولیه بازگردد و در دهه فجر موزه هنر ایران در کاخ مرمر افتتاح و درهای آن بر روی مردم باز می‌شود. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: موزه دفینه بازسازی شده و برای سال آینده درهای آن به روی مردم باز می‌شود ، موزه خودرو هم سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و خودروهای تاریخی به نمایش عموم گذاشته می‌شود و موزه رامسر هم تا سال اینده به بهره‌بردار ی می رسد. 

فتاح بیان داشت: در قلعه‌گنج هم کار محرومیت‌زدایی انجام شده و بنا داریم این الگو را در کشور توسعه دهیم و همه هزینه‌ها نیز برعهده بنیاد مستضعفان است. 

وی خاطرنشان کرد: در بنیاد علوی از تمام ظرفیت‌های گروهی استفاده کردیم تا در هفته آینده اولین همایش با گروه‌های جهادی را داشته باشیم. 

* صد مدرسه و چند بیمارستان در نقاط محروم در دست ساخت داریم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه صد مدرسه و چند بیمارستان در نقاط محروم در دست ساخت داریم گفت: صدها خانه بهداشت ساخته‌ایم و تعهد ما در حوزه بهداشت کامل می‌شود و با بهزیستی توافق کرده‌ایم که مسکن خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند را بسازیم. 

فتاح به تامین سیمان زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان برای ساخت خانه اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفین سیمان این مناطق آسیب دیده را رایگان تامین کرده است و در مناطق زلزله زده کرمانشاه و سیل‌زده خوزستان ، لرستان سیمان ساخت مسکن آن با همکاری بنیاد مسکن به صورت رایگان تامین شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات اربعین نیز 20 درصد خدمات اربعین را بنیاد مستضعفان تامین کرده است و برای نخستین بار بود که بنیاد مستضعفین در حوزه خدمات اربعین ورود پیدا کرده بود و تمامی آب مصرفی در ایران را بنیاد برای این مراسم بزرگ تامین کرده بود. 

فتاح یادآور شد: شرکت دانش‌بنیان بنیاد مستضعفان اقدامات خوب تاکنون انجام شده است و ما از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در بحث دامداری و کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و تولید شیر و گوشت ما تا پایان سال افزایش می‌یابد و در این حوزه قطعا اقدامات ما توسعه خواهد یافت چرا که امنیت غذایی اهمیت زیادی دارد. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه صادرات 9 ماهه بنیاد مستضعفان به 5 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: بنیاد مستضعفان براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی 10 هزار میلیارد تومان در تکمیل آزادراه تهران- شمال هزینه کرده است و در 10 سال آینده از این آزادراه بهره‌برداری می‌کند که قطعا درآمدهای آن در حوزه محرومین هزینه می‌شود  و بخشی از این درآمدها نیز صرف نگهداری این آزادراه خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد:  بنیاد مستضعفان از ارز دولتی 4200 تومانی استفاده نکرده است و در بازار سکه ، ارز و پتروشیمی نیز وردی ندارد. بنابراین اقدامات این بنیاد  کاملا شفاف و مشخص است و تمامی حسابرسی‌های ما بر روی سایت منتشر شده و کار محرمانه‌ای نیز انجام نداده‌ایم. 

فتاح خاطرنشان کرد: هیچگونه جای نگرانی در حوزه اقدامات بنیاد مستضعفان وجود ندارد و دستگاه‌های بازرسی در این بخش حضور دارند و بنیاد یکپارچه در خدمت نظام، رهبری و مسئولان آن است و ما رقیب هیچ جایی نیستیم و هر جا دولتمردان احساس کردند که نباید حضور داشته باشیم قطعا از آن بخش خارج خواهیم شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه