English

حاجی میرزایی:

باید مهارت‌های پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید مهارت‌های پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد تا دانش آموزان ایرانی با اتباع خارجی به‌خوبی در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند.

باید مهارت‌های پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز یکشنبه ۲۲ دی محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در محله باغ آذری در جنوب تهران بزرگ، به‌طور سرزده از مدرسه چنگیز پور در منطقه ۱۶ بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این آموزشگاه پسرانه قرار گرفت.

در این بازدید وزیرآموزش‌وپرورش با مدیر مدرسه در خصوص شرایط و ویژگی‌ها و فعالیت‌های آموزشگاه گفتگو کرد.

این دبستان دارای ۳۷۹ نفر دانش‌آموز است و از این تعداد ۲۷۹ تن از دانش آموزان از اتباع کشور افغانستان هستند. اغلب کلاس‌های این مدرسه ۳۸، ۴۰ و ...نفر هستند.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آموزگاران دبستان چنگیزپور یادگیری در مدرسه را دوطرفه دانست و گفت: برای همزیستی مسالمت‌آمیز، باید مهارت‌های گفتگو، پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد تا دانش آموزان ایرانی با اتباع خارجی به‌خوبی در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند.

وی پس از استماع سخنان مدیر و معلمان مدرسه با اشاره به وجود دانش آموزان افاغنه در این مدرسه اظهار کرد: برای همزیستی مسالمت‌آمیز، باید مهارت‌های پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد تا دانش آموزان ایرانی با اتباع خارجی به‌خوبی در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه کار اصلی آموزگاران در مدرسه آموزش دانش آموزان است اما این یادگیری دوطرفه است، اظهار کرد: معلمان در حین تدریس به‌نوعی تجاربی را می‌آموزند و این تجربیات مخصوصاً اگر در مدرسه‌ای باشد که مشکلاتی داشته باشد بسیار ارزشمند است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اینکه معلم در مقطعی تدریس کند که آثارش پایدارتر باشد بسیار ارزشمند است زیرا نتیجه کار معلم تا سال‌ها در زندگی دانش آموزان ادامه خواهد داشت؛ بنابراین شخصیت دانش آموزان در آینده معرف معلمش است.

وی با اشاره به شوق و علاقه آموزگاران در خدمت کردن در مناطق محروم اظهار کرد: اینکه با عشق و علاقه  و در محیط آرام کار می‌کنید بسیار مهم است کسانی می‌توانند در چنین محیط‌های محرومی کار کنند که عشق و علاقه قلبی داشته باشند.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه ۷۰ درصد مدارس دارای کیفیت‌های لازم است، گفت: شرایطی را فراهم کردیم تا خیران مدرسه‌ساز بتوانند مدارس را بازسازی کنند و همچنین در بودجه عمرانی نیز بودجه‌ای برای نوسازی و بازسازی مدارس اختصاص ‌یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط ساختمان آموزشی این مدرسه، تخریب و بازسازی این مدرسه در اولویت قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی