English

محسن هاشمی:

قرار است به زودی قطار گلشهر به هشتگرد افتتاح شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است به زودی قطار گلشهر به هشتگرد افتتاح شود که خواسته شده بهره برداری آن توسط تهران انجام شود.

قرار است به زودی قطار گلشهر به هشتگرد افتتاح شود

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران قبل از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو موضوع در جلسه هم اندیشی صبح امروز بررسی شد، اظهار کرد: بحث تهران ۱۴۰۰ در روزهای اول شورای پنجم مصوبه‌ای داشت و شهرداری ملزم به ارائه لایحه‌ای در این زمینه بود که با تأخیر زیاد این لایحه را به شورا ارائه کرد اما به اندازه کافی این لایحه محتوا نداشت و پس از طرح در هیئت رئیسه، قرار شد لایحه دوباره به شهرداری پس داده شود تا با نظرات شورا، مواردی اصلاح و دوباره این لایحه ارسال شود.

وی ادامه داد: تهران ۱۴۰۰ موضوع بسیار مهمی است، ما یک قرن را پشت سر گذاشته ایم و برای آن سال از نظر فرهنگی و کلیه مسائل شهر برنامه داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه موضوع راه اندازی قطار گلشهر به هشتگرد نیز در جلسه صبح امروز مطرح شد، گفت: قرار است به زودی قطار گلشهر به هشتگرد افتتاح شود که خواسته شده بهره برداری آن توسط تهران انجام شود. با توجه به اینکه بهره برداری دارای مسئولیت فنی، اجتماعی است و موضوع ارائه سوبسید به مسافران مطرح است، این موضوع مطرح شد که چگونه قطاری که در خارج از تهران بوده، قرار است مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدا طراحی خطوط قطار تهران این گونه بود که خطوط اقماری نیز بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای متروی تهران بود و قرار بود همین قطارهای دوطبقه که از تهران در خط پنج تردد می‌کنند، به هشتگرد بروند و تأکید شد دولت باید کمک‌های لازم را در این زمینه پیش بینی کند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مصوبه جلسات دیدار رئیس شورا و شهردار تهران با معاون اول رئیس جمهور گفت: مصوبه این جلسات به شورا ارسال شده که امیدواریم اجرایی شود.

وی در خصوص دشواری‌هایی که مردم در مترو و اتوبوس تحمل می‌کنند، گفت: شورا وظیفه اجرایی ندارد، بلکه وظیفه نظارتی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه