English

حاجی میرزایی:

وزارت آموزش و پرورش تلاش‌هایی را برای تغییر مسیر خود آغاز کرده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش‌وپرورش تلاش‌هایی را برای تغییر مسیر خود آغاز کرده است زیرا در حال حاضر آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت جریان دانش‌محوری است و نظام سنجش هم بر همان شکل پیشین استوار است.

وزارت آموزش و پرورش تلاش‌هایی را برای تغییر مسیر خود آغاز کرده است

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز  یکشنبه ۱ دی در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور که در سالن کنفرانس دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم به زمینه‌های مشترکی برای توسعه همکاری‌ها بین وزارت آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: به دنبال یافتن زمینه‌های همکاری هستیم و ترجیح می‌دهیم به نقطه مشترک مطلوب بین آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسیم و با انرژی برای دست‌یابی به این هدف تلاش می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه از همان روزهای آغازین کار در وزارت آموزش‌وپرورش برای همکاری با معاونت علمی و فناوری صحبت کردم و تأخیر آن تا به امروز به دلیل درگیری‌های شروع سال تحصیلی و برخی مشکلات دیگر بود، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش تلاش‌هایی را برای تغییر مسیر خود آغاز کرده است زیرا در حال حاضر آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت جریان دانش‌محوری است و نظام سنجش هم بر همان شکل پیشین استوار است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مفاهیم سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سند تحول پیش‌بینی‌شده است که از آموزش به سمت تربیت برویم و تربیت تمام ساحتی داشته باشیم که یکی از این ساحت‌ها، ساحت علم و فناوری است که برای دست‌یابی به این هدف مهم نیاز است  اقداماتی صورت بگیرد وبسترهای پیشرفت را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در ادامه همکاری با معاونت علمی و فناوری اعضاء مشخص خواهند شد تا موارد مطرح‌شده همچون طرح شهاب، پژوهش سراهای دانش‌آموزی، مدارس استعدادهای درخشان، استارتاپ ها و...را پیگیری کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بسیار راهگشا اقدام می‌کند و در تلاش هستیم تا این ارتباط را تعمیق و گسترده کنیم، اظهار کرد:‌ نتایج آزمون‌های تیمز و پرلز باعث شده تا به فکر پیشرفت در این آزمون‌ها باشیم.

در ادامه این نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به بیان پیشنهادهایی در راستای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداختند، که مقرر شد با تشکیل کارگروه های مشترک و با تعیین مسئولیت هر برنامه، اقدامات مورد نظر انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه