English

فرنوش نوبخت:

سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران به ۷ دقیقه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: پیش از این سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران هر ۷ و نیم دقیقه یک قطار بود که از ۹ آذر ۹۸ به ۷ دقیقه یک قطار کاهش یافت.

سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران به ۷ دقیقه کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج،  فرنوش نوبخت ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص فعالیت مترو تهران گفت: این شرکت از آبان ماه ۹۶ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه حمل‌ و نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت: پیش از این سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران هر ۷ و نیم دقیقه یک قطار بود که از ۹ آذر  ۹۸ به ۷ دقیقه یک قطار کاهش یافت.

وی افزود: کاهش سر فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی را ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده و شاهد افزایش روز افزون مسافر هستیم.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و آلودگی هوا ، با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم تا شهروندان بتوانند از این خط مانند سایر خطوط برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خط ۳ متروی تهران یکی از خطوط اصلی حمل و نقل ریلی است که از شمال تا جنوب پایتخت کشیده شده و با ۳۷ کیلومتر طول دارای ۲۷ ایستگاه است گفت: ایستگاه‌های این خط از جنوب به شمال : آزادگان، نعمت آباد، عبدل آباد، شهرک شریعتی، زمزم، جوادیه، راه آهن، مهدیه، منیریه، تئاتر شهر، میدان حضرت ولی‌عصر(عج)، میدان جهاد، میرزای شیرازی، شهید بهشتی، سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی، خواجه عبدالله انصاری، شهید زین الدین، میدان هروی، حسین آباد، نوبنیاد. شهید محلاتی و ایستگاه قائم فعالیت می‌کنند.

این خط در ایستگاه مهدیه با خط هفت، در ایستگاه تئاتر شهر با خط چهار، در ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) با خط شش و در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک تقاطع دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش خدمات رسانی با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

نوبخت با اشاره به شلوغی ایستگاه های تقاطعی گفت: ما در ایستگاهی همچون دروازه دولت که با خطوط یک و چهار تقاطع دارد روزانه شاهد حجم بالایی از مسافر هستیم این در حالیست که حجم زیادی از شهروندان از طریق ایستگاه امام خمینی (ره) که با خطوط یک و دو تقاطع دارد و ما قبل ایستگاه دروازه دولت قرار دارد و ایستگاه شهید بهشتی که با خطوط یک و سه تقاطع دارد مسافرانی را به ایستگاه دروازه دولت می رساند.

وی بیان داشت: همین امر موجب شده تا روزانه ایستگاه دروازه دولت با تعداد زیادی از مسافران رو برو شود و برای جلوگیری از اختلال در سرویس دهی در ایستگاه های تقاطعی همراهی بیشتر شهروندان و مسافران را می‌طلبد که برخی از مواقع  توسط بعضی از مسافران مانع بسته شدن در قطار نشوند تا اختلالی در حرکت قطارها ایجاد نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی