English

سردار رحیمی:

دستگیری عاملین جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه

رییس پلیس پایتخت گفت: عاملین جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد که ۹ نفر بودند را توانستیم منهدم کنیم. این باند اقدام به فروش صندلی های دانشگاه آزاد می کرد و هر صندلی رشته پزشکی را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می فروخت.

دستگیری عاملین جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار حسین رحیمی ، رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح کاشف ۵ در جمع خبرنگاران گفت: اولین و مهمترین کیس دستگیری باند اراذل و اوباش و سارقین افرادی بودند که اقدام به تخریب مسلحانه می کردند و آخرین جنایت آنها هم در خیابان افسریه بود.

وی تصریح کرد: دومین مورد دستگیری سارقین سابقه دار منزلی بودند که نزدیک به ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از این سه سارق دستگیر شد.

وی افزود: مورد بعدی عاملین جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد بودند که توانستیم این باند ۹ نفره را منهدم کنیم. این باند اقدام به فروش صندلی های دانشگاه آزاد می کرد و هر صندلی رشته پزشکی را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می فروخت. اغلب این باند از مشاورین تحصیلی مدارس بودند که از این افراد یک قبضه سلاح و مشروبات کشف شده، همچنین ۴۰ نفر از افرادی که از این باند صندلی خریده بودند و به عنوان دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل و یا فارغ التحصیل شده اند را شناسایی کرده ایم.

سردار رحیمی گفت: ۴۸ ساعت قبل یک گروه ۹ نفره را که نیمه شب با استفاده از مینی لودر درب یک شرکت را از جا درمی آورند و دست و پای نگهبان را می بندند و قصد سرقت و اخاذی داشتند را دستگیر کرده ایم ما این باند را به جرم سرقت دستگیر کردیم اما آنها در اعترافات گفتند در تخریب و اغتشاشات اخیر فروشگاه های اسلامشهر نقش داشتند.

وی افزود: همچنین یک باند سه نفره دیگر را دستگیر کردیم که به خانه شهروندی که در سایت دیوار گوشی موبایلش را برای فروش گذاشته بود رفته بودند و بعد از اینکه گوشی را می بینند اقدام به زورگیری و اخاذی می کنند که با شکایت خانواده این فرد پرونده به مرحله اجرا گذاشته می شود و این سه سارق دستگیر می شوند و جالب است بدانید این سه سارق هم اعتراف به آتش زدن اموال عمومی در اغتشاشات اخیر را داشته اند.

رییس پلیس پایتخت اظهار داشت: همچنین باند سارقین سابقه دار اتباع خارجی در طرح کاشف ۵ دستگیر شدند که این باند در مبادی ورودی و خروجی هتل ها اتباع خارجی را شناسایی می کردند و بعد در موقعیت مناسب اقدام به سرقت می کردند و تا به امروز این باند به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث شرکت های لیزینگ است که از دو سال گذشته ۴۰ شرکت لیزینگی بدون مجوز رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی فعالیت می کردند را شناسایی و دستگیر کرده ایم و در همین جا به شهروندان توصیه می کنم اقدام به معامله با شرکت های لیزینگی کنند که از سوی بانک مرکزی مجوز دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه