English

پیروز حناچی:

برنامه مفصلی برای هوشمندسازی تهران داریم

شهردار تهران گفت: برنامه مفصلی پیش بینی کرده ایم تا در جهت هوشمندسازی حرکت کنیم و در این جهت شورای راهبردی تشکیل داده ایم که افراد مجربی در آن حضور دارند.

برنامه مفصلی برای هوشمندسازی تهران داریم

به گزارش خبرگزاری موج،  پیروز حناچی ، شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در سومین همایش و‌ نمایشگاه تهران هوشمند که در برج میلاد تهران و با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: در کشور ما ادبیات و فرهنگ مان می تواند چراغ راه آینده باشد.

حناچی ادامه داد: امروز کشور ما صاحب جوانان خلاق بسیار زیادی است که اگر به آن توجه درستی شود می تواند فرصت باشد و گرنه می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در شهرداری تهران علاوه بر ارایه سرویس های ایجاد شده ایجاد یک محیط کسب و کار امن در این حوزه هم هست و شاید یکی از اصلی ترین شتاب دهنده های شهر تهران خواهیم بود.

شهردار تهران افزود: ایجاد محیط مناسب برای کسانی که سرویس بهتری به مردم می دهند اولا توسط شهرداری و ثانیا توسط بخش خصوصی با همکاری ما اجرا خواهد شد.

حناچی گفت: به‌زودی لایحه ای به شورای شهر می دهیم و در آن به ارایه فضای مناسب به استارتاپ ها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز لایحه ای در مجلس درخصوص منابع پایدار شهرداری ها در حال تصویب است که این نقطه عطفی برای شهرداری های کشور خواهد بود.

شهردار تهران تصریح کرد: برنامه مفصلی پیش بینی کرده ایم تا در جهت هوشمندسازی حرکت کنیم و در این جهت شورای راهبردی تشکیل داده ایم که افراد مجربی در آن حضور دارند.

حناچی افزود: در اسمارت سیتی ۲۰۱۹ شهرداری تهران تلاش زیادی کرد و در بخش جایزه شهرها به یکی از کاندیداهای شش گانه این جایزه رسید البته جایزه اول را می‌زدیم اما جز شش شهری بودیم که کاندید شدند و این برای ما امیدوار کننده بود.

وی گفت: ما پویش های مردمی در راستای هوشمد سازی و فناوری را در دستور کار داریم و هفته گذشته در میدان هفتم تیر مردم با بخشی از فعالیتهای حوزه هوشمندسازی آشنا شدند و این کار را در ایستگاه های مترو هم به نمایش خواهیم گذاشت.

شهردار تهران ادامه داد: بحث بهره برداری باز و اشتراکی از داده های شهری موضوع مهمی است که اوایل آن همواره با مقاومت‌هایی مواجه می شود اما امروز در دولت و شهر یک توافق به وجود آمده و زیرساختهای آن فراهم شده است.

حناچی خاطرنشان کرد: امروز فرصت استثنایی ایجاد شده و باید از آن برای کسب و کار فعال و فضاسازی برای اشتغال تبدیل کنیم و این کار هم امکان پذیر بوده و هم عملی است.

وی ادامه داد در حوزه های پسماند و ترافیک هم اقداماتی در دست داریم تا به سمت هوشمندسازی در این حوزه حرکت کنیم و تلاش میکنیم تا میزان تولید پسماند را کاهش بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه