English

فخاری:

شهرداران قبلی تهران بدهی بالا آورده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: شهرداران قبلی بدهی بالا آورده‌اند و این که الان درآمد پایداری برای شهرداری محقق نشده با چه استدلالی می‌خواهید از شرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کسب درآمد کنید.

شهرداران قبلی تهران بدهی بالا آورده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین بودجه سال 99 در میان اعضای شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و برخی از اعضا پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کردند. 

یکی از این پیشنهادات کسب درآمد برای شهرداری از طریق توجه به بخش‌های فرهنگی و اجتماعی بود که این موضوع با واکنش برخی از اعضای شورای شهر از جمله الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همراه شد. 

فخاری درباره این موضوع،‌ گفت: شهرداران قبلی بدهی بالا آورده‌اند و این که الان درآمد پایداری برای شهرداری محقق نشده با چه استدلالی می‌خواهید از شرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کسب درآمد کنید.

وی تأکید کرد: شهرداری نهاد تماماً اقتصادی نیست که با توجه به این مسأله از افزایش سود آن برای کسب درآمد در شهر اقدام کنیم. ماهیت شهرداری متفاوت است و باید راهکارهای دیگری اندیشید.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد: پایتخت شب‌ها و نیمه شب‌ها از کارتن‌خواب پر است و اینکه سعی شده است اتوبوس سیار جهت خدمت‌رسانی به این افراد استفاده شود  این بوده که یا به بخش‌های مربوطه فشار مالی وارد نشود و یا اینکه شهرداران مناطق گاهی همکاری خوبی ندارند.

وی یادآور شد: افراد کارتن‌خواب به هر دلیلی در حال حاضر وضعیت آنها این چنین شده و اینکه بخواهیم مانع از افزایش مشکلات آنها شویم احساسی برخورد کردن نیست.

فخاری تصریح کرد: اینکه از یک بخش ورزشی در شهرداری بخواهیم کسب درآمد کنیم و شهریه‌های 2 میلیونی در نظر گیریم صحیح نیست. چرا باید همه شهر را به بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری نتوانسته درآمدی کسب کند و ما نباید نگاه واحد اقتصادی به بخش‌های اجتماعی داشته باشیم، گفت: روند سازمانی شهرداری که اصلاح شود کسب درآمد خواهد شد و راهکارهای دیگر صحیح نیست.

مجید فراهانی نیز در این زمینه گفت: مردم انتظار دارند پول عوارض را که از آنها اخذ می‌کنیم برای توسعه شهر اختصاص دهیم نه اداره شهر، بنابراین این پیشنهاد مناسب نیست.

سرانجام پیشنهاد ارائه شده با مخالفت اکثر اعضای شورای شهر به تصویب نرسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه