English

علیخانی:

آماده هستیم لایحه تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما در شورای شهر آمادگی داریم که لایحه شهرداری را در مورد تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی تصویب کنیم، البته دو سه ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده و احتمال می‌دهم لایحه‌ای برای امسال به دست ما نرسد.

آماده هستیم لایحه تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کنیم

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد علیخانی ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر درخصوص موضوع فیلتر دوده گفت: قبلا در مورد نصب اجباری فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های شهری مخالف بودیم که انتقادات به این مسئله اعلام شد و پس از آن هشدارهایی که داده بودیم مرتفع شد؛ چراکه ما اعلام کردیم فیلتر دوده باید در کارخانه سازنده خودش و در کارخانه سازنده مربوطه برای اتوبوس‌ها نصب شود و خوشبختانه این موضوع محقق شد.

این عضو شورای شهر گفت: دست دلالان نیز از موضوع فیلتر حذف شده و اکنون سازنده اتوبوس‌ دوکابینه بی آر تی متناسب موتور خودرو این فیلترها را وارد و نصب می‌کنند، لذا با ارائه تذکرات روند مشکل‌دار اصلاح شد.

وی در مورد آلودگی هوا در پایتخت گفت: دستگاه‌های مختلفی در موضوع آلودگی هوا نقش دارند. لیست مصوبات زیادی داریم که در بسیاری از آنها حتی اسم شهرداری موجود نیست. مصوبات مربوط به توسعه حمل و نقل، کاهش مصرف سوخت و مصوبات کاهش آلودگی هوا به نقش دستگاه‌های مسئول اشاره کرده ولی قوانین مجلس هم اجرا نشده است و باید پیگیری شود که چرا قوانینی که تصویب شده تاکنون اجرایی نشده است.

علیخانی گفت: شهرداری در حال تلاش جهت مقابله با آلودگی هوا است و تصمیم به تعطیلی مدارس با شهرداری نیست، البته ما انتقاداتی به شهرداری در این زمینه داشتیم و مطرح کردیم با اجرای حلقه دوم طرح ترافیک مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود.

وی بیان داشت: ما به شهرداری اعلام کردیم که ادعای آنها در مورد طرح جدید ترافیک درست نیست و این طرح نتوانسته در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر واقع شود.

علیخانی تاکید کرد: یک طرح به تنهایی نمی‌تواند با مشکل آلودگی هوا مقابله کند. ما بسته‌ای از سیاست‌ها و مصوبات مجلس را نیاز داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی گفت:‌ این افزایش نرخ کرایه‌ها برای رانندگان تاکسی بحق است؛ چراکه راننده گناهی نکرده که بخواهد از جیب خودش هزینه‌ها را بدهد، البته تاکسیرانان سهمیه سوخت دریافت می‌کنند و سازمان تاکسیرانی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد که اگر سهمیه بیشتری نیاز است، برای آنها درخواست شود.

وی گفت: ما در شورای شهر آمادگی داریم که لایحه شهرداری را در مورد تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی تصویب کنیم، البته دو سه ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده و احتمال می‌دهم لایحه‌ای برای امسال به دست ما نرسد.

علیخانی گفت: افزایش قیمت سوخت و تغییر نکردن نرخ کرایه‌ها ظلم در حق رانندگان تاکسی است و شهرداری و دولت باید مشکل آنها را پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه