English

چگونه یارانه خود را جدا کنیم؟ / مدارک مورد نیاز برای جدا کردن یارانه

افرادی که ازدواج کرده اند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند، باید همسر به عنوان سرپرست خانوار با در دست داشتن مدارک از جمله اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقد نامه به شعب دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

چگونه یارانه خود را جدا کنیم؟ / مدارک مورد نیاز برای جدا کردن یارانه

به گزارش خبرگزاری موج، برای انتقال یارانه پس از ازدواج، طلاق، تولد و فوت باید اقدامات لازم را از 10 تا 20 هر ماه انجام دهند.

*جدا کردن یارانه زوج های جوان

در این میان افرادی که ازدواج کرده اند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند، باید همسر به عنوان سرپرست خانوار با در دست داشتن مدارک از جمله اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقد نامه به شعب دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

*جدا کردن یارانه فرد طلاق گرفته

به علاوه زوج‌هایی که از یکدیگر جدا شده اند باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل: شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک‌ها ایجاد کند در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی‌شود.

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند.

*یارانه شخصی که سرپرست خانواده فوت کرده باشد

البته در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می‌شود که یکی دیگر از مشکلات یارانه بگیران فوت سرپرست خانوار است که در چنین موارد یارانه اعضای خانوار به طور موقت قطع می‌شود و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند. بعد از ارائه مدارک به مرکز فوق در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می‌گیرد.

انتقال یارانه در خانوارهای بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و … افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

هم چنین، رای جدا کردن یارانه باید حدود یک تا دو ماه زمان صرف می‌شود تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود و نکته قابل توجه اینجاست که خانوارها برای دریافت یارانه و از دست ندادن فرصت برای ماه پیش رو بین دهم تا بیستم هر ماه این موضوع را پیگیری کند.

گفتنی است در میان افرادی هستند که برای جدا کردن یارانه خود اقدام کرده اند، ولی پس از این کار، هنوز پس از گذشتن چند ماه یارانه‌ای دریافت نکرده اند و پیگیری‌ها نیز از سوی سازمان هدفمندی نیز راه بجایی نبرده است، همانطور که یارانه متولدین سال ۹۷ با تاخیر چند ماه واریز شد امکان واریز یارانه افرادی که اقدام به تغییر سرپرست خانوار خود کرده اند وجود دارد، البته تمامی این خانوارها باید قید واریز یارانه‌های معوق که از یک ماه تا چند ماه است را بزنند تا شاید بتوانند یارانه خود را جدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مصطفی امیرمرادی

    سلام من جامانده های یارانه
    هستم چکار کنم

    • ناشناس

      سلام پسر من از زمانی سرباز شد یارانه اش رو قطع کردن برای ثبت نامش چکار باید کنم

  • بهزاد اصغری علی نودهی

    سلام من از روز اول یارانه نگرفتم آیا با اقدام مجدد یارانه های سال قبل به من تعلق میگیرد بد پول بنزین هم بگید خواهشن پاسخ دهید

  • امیرعلیزاده

    من برای جدا سازی یارانه برگه ازفرمانداری دارم براپلیس+10ولی هنوزپلیس+10نرفتم اگرتا2روزآینده پلیس+10بروم میتوانم یارانه20فروردین رابگیرم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه