English

آیت الله رییسی:

هیچ حزب و جریان ثروت و قدرتی در روند مبارزه با فساد در ایران موثر نیست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ حزب، گروه و جریان ثروت و قدرتی در روند مبارزه با فساد در ایران موثر نیست ، گفت: پرچم مبارزه با فساد مثل پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است.

هیچ حزب و جریان ثروت و قدرتی در روند مبارزه با فساد در ایران موثر نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی ، رییس قوه قضاییه در دیدار شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان با تبریک ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابراز خرسندی از این دیدار گفت: در این ایام که فتنه‌ها و دشمنی‌های دشمن برای مردم منطقه پیچیده‌تر شده است، هوشیاری، بیداری و حضوری جدی‌تر و مجاهدانه‌تر در صحنه لازم است و نیروهای مجاهد باید بصیرت، دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حوادث اخیر لبنان، از مواضع ارزشمند و حکیمانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در جریان این حوادث قدردانی کرد و گفت: جدا کردن مطالبات بحق مردم از اقدامات مختل کنندگان امنیت، کار حکیمانه ای بود که انجام شد.

رئیسی افزود: مبارزه با فساد در لبنان، هم خواست مردم بود و هم باعث تثبیت شرایط در لبنان خواهد شد. در ایران نیز تاکید قائد عظیم الشأن ما امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر مبارزه با فساد است و ما هم سعی کرده ایم در جهت اجرای منویات ایشان به میدان بیاییم.

 * پرچم مبارزه با فساد مثل پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ حزب، گروه و جریان ثروت و قدرتی در روند مبارزه با فساد در ایران موثر نیست و مردم حس کرده اند اراده جدی در این عرصه وجود دارد، ادامه داد: پرچم مبارزه با فساد مثل پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما هم به عنوان سربازان ایشان تلاش می کنیم آن را به سرانجام برسانیم.

رئیسی گفت: امروز دو فضا در ایران اسلامی خودنمایی می کند. یکی فضای مقاومت به جای مذاکره و دیگری فضای مبارزه با فساد. اروپایی‌ها تلاش کردند واسطه شوند که ایران برای مذاکره با آمریکا متقاعد شود اما رهبر معظم انقلاب با همان بصیرت همیشگی خود، به خوبی برای مردم تبیین کردند که در مذاکره، هیچ چیز دست ما را نخواهد گرفت و دشمن به دنبال عقب راندن ایران از جایگاه مقاومت است. نسبت به مبارزه با فساد هم باید گفت که این امر در ذات انقلاب است منتها به مرور زمان دچار بعضی سستی‌ها شده است. اعتقاد ما این است که هاضمه انقلاب اسلامی، فسادپذیر نیست.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: ما در کشورهای اسلامی از جمله ایران و لبنان باید مراقب باشیم که ضمن پیشبرد امور مردم، زمینه سوءاستفاده برای دشمنان فراهم نشود.

* آمریکا قصد داشت از حوادث اخیر لبنان سوءاستفاده کند

براساس این گزارش، شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، با اشاره به سابقه دوستی خود با آیت الله رئیسی از زمان تولیت آستان قدس رضوی، به تشریح خلاصه ای از اوضاع لبنان پرداخت و تصریح کرد: آمریکا قصد داشت از حوادث اخیر لبنان سوءاستفاده کند. به همین دلیل بویژه سازمانهای مردم نهاد در لبنان را برای اهدافی غیر از مطالبات مردمی مدیریت کرد و بر ضرورت ایجاد حکومتی تکنوکرات و بدون حضور حزب الله تاکید داشتند که این نوعی کودتا بود.

وی با اشاره به تلاش های حزب الله برای جلوگیری از این اتفاق، ابراز امیدواری کرد که شرایط هر چه زودتر در لبنان بهبود یابد.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان، مشکل امروز این کشور را «فساد» دانست و با اشاره به تاکیدات سیدحسن نصرالله بر لزوم مقابله دستگاه قضایی لبنان با فساد و شروع این مقابله از نزدیکان به جریان حزب الله خاطرنشان کرد: دشواری‌های زیادی در مسیر مبارزه با فساد وجود دارد که علت اصلی آن نیز دخالت سیاسیون در کار قوه قضاییه است.

* هدف از مقابله با فساد، زهر چشم گرفتن نیست

وی اظهار کرد: امروز شیوه حرکت قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فساد، از طریق رسانه ها در منطقه بازتاب بسیار زیادی دارد. مخصوصا اینکه این مبارزه شامل برخی چهره‌ها از مسئولان یا نزدیکان مسئولان نیز می شود و موضوع مهمتر نیز بازگرداندن اموال غارت شده به بیت المال است زیرا هدف از مقابله با فساد، زهر چشم گرفتن نیست بلکه اصل موضوع، بازگرداندن حق مردم است.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: این شیوه باید الگویی برای دستگاه قضایی لبنان و سایر کشورهای منطقه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند جمهوری اسلامی ایران را تحت رهبری های امام خامنه‌ای موفق بدارد و ما را هم از پیروان ولایت قرار دهد تا با تلاش بر محور وحدت و زیر سایه ولایت، روز به روز نیرومندتر شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه