English

پیروز حناچی:

رابطه ایرانی ها با صهیونیست ها هیچگاه خوب نمی شود

شهردار تهران در دیدار با شهردار بعلبک گفت: برخی پیامبران یهود مانند دانیال نبی در ایران زندگی می کردند اما رابطه ایرانی ها با صهیونیست ها هیچ گاه خوب نخواهد شد و بین یهودی ها و صهیونیست ها تفاوت قائلیم.

رابطه ایرانی ها با صهیونیست ها هیچگاه خوب نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج،  پیروز حناچی ، شهردار تهران امروز (11 آبان) در حاشیه اجلاس بین المللی خشت خام با فواد بلوق شهردار بعلبک دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار شهردار بعلبک با تشکر از پذیرایی و میهمان نوازی ایرانیان گفت: مردم لبنان و بعلبک همواره سپاسگزار کمک ها و همراهی های مقام معظم رهبری و مقامات جمهوری هستند و قدردان رهبر جمهوری اسلامی هستیم. اگر جمهوری اسلامی نبود لبنان به این شکل وجود نداشت. از سال ۱۹۸۲ که اسراییل به لبنان تجاوز کرد و یا با تهاجم تکفیری ها مواجه بودیم این جمهوری اسلامی ایران بود که در کنار مردم لبنان ماند و از آنها حمایت کرد و علی رغم همه تحریم ها دست از این حمایت برنداشت. جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی و تکفیری ها ایستاده است.

وی افزود: بعلبک با شهرهای مشهد و اصفهان پیمان خواهرخواندگی دارد و هم اکنون ما به تهران آمده ایم تا از تجربیات شما استفاده کنیم.

حناچی نیز در این دیدار با تاریخی خواندن شهر بعلبک گفت: روابط ایران و لبنان به قبل از اسلام بر می گردد به طوری که ما در حجاری های تخت جمشید کتیبه هایی داریم که نشان می دهد بخشی از مصالح ساختمانی و الوارهایی که در این بنای قدیمی استفاده شده از جبل عامل و لبنان آمده است. بعد از اسلام هم روابط ما با لبنان همواره وجود داشته است. به طوری که برخی خاندان های بزرگ در ایران مثل خاندان عاملی و بزرگانی مانند شیخ بهایی ریشه لبنانی دارند.

وی با بیان این که «لبنان در صف اول برخورد با رژیم صهیونیستی است» گفت: ما در ایران در طول تاریخ شاهد همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان با سایر ادیان به خصوص یهودی ها بوده ایم و برخی پیامبران یهود مانند دانیال نبی در ایران زندگی می کردند اما رابطه ایرانی ها با صهیونیست ها هیچ گاه خوب نخواهد شد و بین یهودی ها و صهیونیست ها تفاوت قائلیم.

در ادامه مراسم شهردار بعلبک از حناچی برای دیدن شهر بعلبک و لبنان دعوت کرد که شهردار تهران نیز در پاسخ گفت: شهر بعلبک قدمت دیرینه ای دارد و برخی آثار باستانی این شهر به دوره سلیمان نبی می رسد و من امیدوارم بعد از برقراری آرامش به لبنان و بعلبک سفر کنم. من هم از شما دعوت می کنم از مناطق دیدنی تهران مثل بازار دیدن کنید. تهران شهری است که در ارتفاعاتش برف و کولاک است و همزمان در بخش های جنوبی صحراهایی دارد که در آن شتر پرورش می دهند.

در پایان مراسم از سوی فواد بلوق شهردار بعلبک لوح یادبود دیدار شهرداران تهران و بعلبک به حناچی تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه