English

رشیدیان:

۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

89 درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه سماح تا امروز (28 مهر) برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.

وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.

وی عنوان کرد: تا کنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

وی عنوان کرد: تا کنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند که رقمی معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۸۸ هزار زائرمعادل ۲۴ درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرزچذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفررسیده است.

رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است، افزود: هنوز حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روز‌های آتی به کشور باز می‌گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه