English

آیت الله رئیسی:

بسیاری از فسادهای اداری محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن است

رییس قوه قضائیه گفت: بسیاری از فسادها و کجی‌ها که در نظام اداری انجام می‌گیرد محصول اقدام یک شبه و یک روزه نیست بلکه محصول یک غفلت، بی‌توجهی و چشم بستن بر فساد در مدتی است .

بسیاری از فسادهای اداری محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن است

به گزارش خبرگزاری موج، آیین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور آیت الله رئیسی ، رییس قوه قضاییه برگزار شد.

آیت الله رئیسی در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از فسادها و کجی‌هایی که در نظام اداری صورت می‌گیرد محصول یک اقدام یک شبه و یک روزه نیست، بلکه محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن بر فساد و خلاف است، گفت: این موضوع یک مدتی است به مسئله‌ای تبدیل شده که امروز برای مردم، مسئولین و همه غیرقابل تحمل است.

وی با تاکید بر اینکه باید احساس مسئولیت نسبت به مسئله داشت، تصریح کرد: در روایات بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه است و لذا فساد کم هم نباید تحمل شود تا به یک مسئله بزرگ تبدیل گردد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: برخی ارقام گاهی از رسانه‌ها پخش می‌شود که اگر رقم پایینی باشد می‌گویند کم است! چون یک رقم بالاتری به او گفته شده است در حالی که رقمِ کم هم مشکل است و از همین رقم پایین شروع می‌شود تا به ارقام بالا می‌رسد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد: نظارت جز لاینفک حکمرانی خوب است و یکی از اجزای مهم در حکمرانی خوب مسئله نظارت و بازرسی علی الدوام است.

آیت الله رئیسی افزود: در این حرکت، نهادهایی مثل دیوان محاسبات زیرنظر مجلس، سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و سازمان برنامه زیر نظر دولت و همچنین سازمان حسابرسی و دستگاه‌های مراقب هستند؛ که در آن‌ها نظارت به عنوان وظیفه اصلی تعریف شده است.

وی افزود: ممکن است در جامعه سئوال شود که این مواردِ فساد یا تخلف چگونه در این مدت شکل گرفته است؟ اگر به هر دلیلی دستگاه‌های درون سازمانی به وظیفه خود عمل نکردند و غفلت داشتند، سازمان‌های برون دستگاهی و دستگاه‌هایی که در آنجا نظارت نهادینه شده چطور؟ پس نگاه و سئوال مردم سئوال درستی است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: باید علاوه بر نهادها و دستگاه‌های درون سازمانی، بیرون سازمان هم نهادها و دستگاه‌هایی که قانون برای اجرای عدالت پیش‌بینی کرده، فعال در این عرصه عمل کنند.

وی در بخشی از اظهاراتش تصریح کرد: کسی که سرمایه گذاری می‌کند اگر به هر دلیلی در نظام اداری دچار مشکل شد بایستی به سازمان بازرسی مراجعه کند و این سازمان بایستی کار را دنبال کنند و ببیند گیر کجاست.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کارافرین و سرمایه گذار باید ببیند کارش سریع انجام می‌شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند هفت خان یا هفتاد خان. این خان‌هایی که بعضی از سرمایه گذاران را دچار تردید می‌کند و می‌گویند چرا سرمایه مان را اینجا بگذاریم.

وی گفت: باید تمام بخش‌ها ترتیبی اتخاذ کند که کار سرمایه گذار تسهیل شود. تسهیل سرمایه گذاری در گرو این است که بازرسی کل کشور اگر سرمایه گذار و کارافرینی به هر دلیل دچار خان بی جهت  شد این موضوع پیگیری شود و گیرهای بیجا در دستگاه‌های اداری برداشته شود تا زود کارخانه برپا و تولید رونق بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه