English

ماجرای ابتلای اهالی یک روستا به ویروس HIV/ وزارت بهداشت تکذیب کرد

رییس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت گفت: ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV این موضوع کذب و به دور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

ماجرای ابتلای اهالی یک روستا به ویروس HIV/ وزارت بهداشت تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

شیرانی در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن‌داری و آرامش از آنان تقاضا کرد: اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

وی همچنین، از همه مسئولین بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضاکرد: در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

هم چنین پیش از این منابع مطلع اعلام کردند که  بر اساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به این ویروس ناشناخته ۲۲ نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشره درخصوص ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV گفت: معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

محمدمهدی گویا گفت: ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV این موضوع کذب و به دور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش موج، این درحالیست که در آغاز انتشار این خبر آمار ابتلای 300 نفر از 1000 نفر سکنه این روستا منتشر شده بود و طبق شنیده ها خانه بهداشت به خاطر آزمایش قندخون با استفاده از سرنگ آلوده، بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی روستا را به ایدز مبتلا کرده است.

یک منبع آگاه گفته است: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت هم در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند. و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفته: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگیری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    وزیر نا کار آمد استعفا

  • ناشناس

    آقای وزیر بفهم !!!!! ؛در یک روستای 1800نفری 300نفر ایدزی فاجعه هست .نمکی برو خودتو سر به نیس کن. بهورز مگه چند کلاس سواد داره؟ بیسوادن آقا بیسواد. چرا در کشور ما همیشه ادعای صحیح مردم تکذیب میشه؟هیچکس دوست نداره به خودش انگ بزنه. آقای وزیر بفهم!!!!!!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه