English

کیفیت هوای تهران در ۱۷ شهریور ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 17 شهریور 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 17 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 73 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (یکشنبه، 17 شهریور) بوده که همراه با افزایش حجم ترافیک در این بازه زمانی، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: هرچند این شرایط پابرجا نبوده و با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت یکشنبه به همراه ازدیاد تردد خودروها در این ساعات، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها دور از انتظار نخواهد بود که در برخی مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رفته رفته همراه با تداوم وضعیت جوی نسبتا آرام تا نخستین ساعات روز دوشنبه، از سرعت وزش باد کاسته شده که شرایط برای تجمع آلاینده ها را فراهم خواهد نمود، هرچند با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل این روند موقتی خواهد بود.

نظری خاطرنشان کرد: به تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات هجدهمین روز از شهریور 98 وزش باد انتظار می رود که در برخی اوقات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق خواهد شد. همچنین کاهش نسبی دما در روز دوشنبه، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن را محدود نموده و انتظار می رود کاهش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز یکشنبه مشاهده گردد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: ازاینرو، انتظار می رود در برخی ساعات روز دوشنبه بر غلظت بعضی آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) افزوده گردد که به طور موقت سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در بعضی مناطق پایتخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی