English

سردار رحیمی:

۱۳۰۰ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت گفت: در طرح شناسایی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، ۱۳۰۰ نفر معتاد متجاهر، خرده فروش موادمخدر و... دستگیر شدند که از این تعداد ۹۶۸ خرده فروش مواد مخدر بودند.

1300 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (16 شهریور) در طرح شناسایی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر (ظفر) گفت: در تعاقب طرح هایی که برای مبارزه با مواد مخدر در پایتخت به اجرا گذاشتیم، سه منطقه مهم شوش، مولوی و دروازه غار و به این ترتیب منطقه فرحزاد تا ۹۰ درصد و منطقه رودخانه جاجرود تا ۱۰۰ درصد پاکسازی کرده ایم.

وی افزود: به دنبال این طرح ها، بیم آن را داشتیم که در واقع قاچاقچیان که محل تجمعشان متلاشی شده است، کلونی هایی را در نقاط مختلف شهر تهران ایجاد کنند بنابراین طرح جدیدی را با هماهنگی قوه قضائیه به نام ظفر طراحی کرده ایم و کار اطلاعاتی را در رابطه با مراکز و منازلی که به پایگاه فروش مواد مخدر تبدیل شده بود را آغاز کردیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: بعد از این که پرونده ها در این زمینه کامل شد آن را به استحضار معاون کل دادستان تهران رساندیم و در نهایت این تلاش ها منجر به ۲۳۰ حکم قضایی شد که در این راستا ۲۳۰ مخفیگاه قاچاقچیان خرد (خرده فروشان) که در سطح شهر تهران بود، شناسایی شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۲۳۰ نقطه ای که معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در آنجا تجمع داشتند شناسایی شد و حدود ۳۱۰ نفر از این عوامل که اقدام به فروش خرده مواد مخدر می کردند، دستگیر شدند. در عملیات ظفر یک بالغ بر ۸۰۹ کیلوگرم مواد مخدر در این چهار روزه از مراکز و پاتوق های خرده فروشان کشف شد.

وی افزود: تا به این جای طرح ظفر ۲۵ باند و ۲۲ قاچاقچی و شبکه هم دستگیر شدند و ۱۹ منزل در نقاط مختلف تهران که به عنوان مراکزی که به صورت مستمر و به طور دائم اقدام به فروش مواد مخدر می کردند، پلمب شدند و همچنین ۱۹ دستگاه خودرو و تعدادی موتورسیکلت از این منازل کشف شد.

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین ۲۵۲ دستگاه انواع پایپ، وافور، ترازو و غیره در این طرح کشف شد و ۹۶۸ خرده فروش مواد مخدر هم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در طرح ظفر یک، ۱۳۰۰ نفر معتاد متجاهر، خرده فروش مواد مخدر و قاچاقچیان عمده دستگیر شدند و با دستور مقام قضایی یا به زندان انتقال پیدا کردند و یا تحویل مراکز بازپروری شدند.

وی یادآور شد: این طرح، طرح جدیدی بود و به لطف خدا مراکز عمده تجمع معتادان و خرده فروشان مواد مخدر را متلاشی کردیم و دیگر مثل سابق، معتاد و یا فروشنده مواد مخدر در سطح شهر نخواهیم داشت و ۲۳۰ منزل و پاتوق فروش مواد مخدر در این طرح پلمب شد.

سردار رحیمی گفت: این طرح کماکان و با جدیت دنبال خواهد شد و سال ۹۸ را سال پاکسازی تهران از لوث وجود معتادین متجاهر نامگذاری کردیم و تلاش بر این است که اگر خریداری نباشد، عرضه مواد مخدر هم پایین می آید و  تلاش می کنیم با افرادی که به عنوان خریدار تلقی می شوند، به شدت برخورد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه