English

سعید نمکی:

فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی قطعا بیشتر از سایر اقشار نیست

وزیر بهداشت گفت: فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی قطعا بیشتر از سایر اقشار نیست و از همکارانمان خواسته‌ ایم که به قانون تمکین کنند.

فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی قطعا بیشتر از سایر اقشار نیست

به گزارش خبرگزاری موج،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بخش دندانپزشکی بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان آرادان گفت: فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی قطعا بیشتر از سایر اقشار نیست و از همکارانمان خواسته‌ایم که به قانون تمکین کنند و از دیگران نیز انتظار داریم که جامعه پزشکی را مورد هجمه و بی‌مهری قرار ندهند.

* جامعه پزشکی مورد هجمه و بی مهری قرار نگیرد

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی یک سرمایه اجتماعی است و بخش بهداری و پزشکی دوران دفاع مقدس را به خوبی مدیریت کرد و در روزهای سخت کشور مانند سیل و زلزله در کنار ما و مردم بوده‌اند و تقاضا داریم که جامعه پزشکی مورد هجمه و بی مهری قرار نگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز و پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان های آرادان و گرمسار گفت: خوشبختانه امکانات خوبی در حوزه آموزشی، بهداشتی و درمانی در این شهرستان‌ها تامین شده است و در این مناطق، خیرین بسیار دلسوزی برای حل مسائل حوزه سلامت، کمک‌های زیادی کرده‌اند و در پایان این سفر نیز تصمیم‌های مربوط به تامین تجهیزات و برطرف کردن نیازهای این مناطق را خواهیم گرفت.

نمکی افزود: خوشبختانه بخش دندانپزشکی بیمارستان امام حسین(ع) آرادان با کمک دانشکده دندانپزشکی سمنان برای خدمت به مردم راه اندازی شده و طرح ما در دولت برای سال جاری، مدارس عاری از پوسیدگی است. کلینیک‌هایی هم برای ارائه خدمات به کودکان، مادران باردار و شیرده و افراد نیازمند راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه استقرار پرونده الکترونیک سلامت از سه ماه پایانی سال گذشته در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است: گفت: خوشبختانه در پایان بهار امسال، پرونده الکترونیک سلامت با حضور رییس جمهوری در کشور راه اندازی شد و در حال حاضر در مرحله تکمیل و آغاز نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هستیم و باید این زیرساخت را در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها فراهم کنیم.

وزیر بهداشت افزود: تا آبان ماه، امکان تبادل اطلاعات بین داروخانه‌ها و پرونده الکترونیک سلامت فراهم و همزمان این زیرساخت در بخش مطب‌ها، کلینیک‌ها و بخش خصوصی ایجاد می‌شود و با هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر به دنبال حذف دفترچه بیمه به عنوان یکی از عوامل مشکل در نظام سلامت هستیم. برای مبارزه با فساد در حوزه دارو و درمان می‌توان از راهکارهایی مانند توسعه سامانه‌ها، استفاده از افراد پاکدست برای نظارت بر عملکرد سامانه‌ها و الکترونیک کردن خدمات و فرآیندها بهره برد.

* جزئیات تخلفات ارزی چهار شرکت دارویی

وزیر بهداشت در خصوص تخلفات ارزی چهار شرکت دارویی نیز گفت: گزارش‌های این تخلفات از سوی رییس سازمان غذا و دارو تهیه و گزارش‌های تخلف در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به مقامات و مراجع قضایی ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه