English

معصومه ابتکار:

۴۱ درصد تسهیلات پایدار روستایی سال گذشته را بانوان دریافت کردند

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و‌ خانواده در بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: سال گذشته ۴۱ درصد تسهیلات پایدار روستایی را بانوان دریافت کردند.

۴۱ درصد تسهیلات پایدار روستایی سال گذشته را بانوان دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری موج،  معصومه ابتکار ، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و‌ خانواده در جلسه بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را از سوی دولت آمریکا برای بر زمین زدن کشور و ایجاد جنگ روانی و ناامید کردن مردم شاهد هستیم.

او افزود: تعاونی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل شدند، اما در سال‌های اخیر شاهد تحول در این حوزه بودیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی برای جوامع اهمیت دارد، گفت: به همان میزان که زنان برای خانواده‌ها مهم هستند، برای اقتصاد کشور نیز حضورشان موثر و با اهمیت است.

ابتکار تصریح کرد: باید برای مسائل اقتصادی زنان کارآفرین و کارگری که به مرخصی زایمان می‌روند، فکری بیندیشیم و کاری نکنیم که آن‌ها بین نقش اجتماعی و مادری خود یکی را انتخاب کنند.

* تعداد دختران تحصیل کرده ۳ تا ۵ برابر بیشتر از پسران بیکار است

او با بیان اینکه تعداد دختران تحصیل کرده ۳ تا ۵ برابر بیشتر از پسران بیکار است، بیان کرد: یکی از راه‌های موفقیت در تعاونی‌ها روی آوردن به استارتاپ‌ها و فناوری‌های نوین است و دختران جوان می‌توانند وارد این حوزه‌ها شوند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان می‌توانند در حوزه‌های بازیافت، بوم گردی و فناوری‌های نوین کارآفرینی کنند.

ابتکار تصریح کرد: امروز ما از پویش «زنان نسل تحریم» (زنانی که در شرایط سخت تحریم کارآفرینی کردند) حمایت کردیم.

او افزود: در درگاه اینترنتی معاونت زنان ریاست جمهوری سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که زنان کارآفرین می‌توانند در آن ثبت نام کنند و سایر بانوان به آن‌ها رأی دهند. بعد از اتمام رأی گیری به ۱۰ زن برتر کارآفرین در بخش روستایی و شهری تسهیلات ویژه داده می‌شود.

ابتکار تصریح کرد: سال گذشته ۴۱ درصد تسهیلات پایدار روستایی را بانوان دریافت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه