English

رشیدیان:

شرایط راه اندازی حج عمره مهیا است

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص راه اندازی سفر عمره برای زائران ایرانی گفت: قول هایی در این رابطه داده شده و با توجه به مهیا بودن شرایط راه اندازی سفر عمره امیدواریم همه مباحث تامین شود.

شرایط راه اندازی حج عمره مهیا است

به گزارش خبرگزاری موج،  علیرضا رشیدیان ،  رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمایت کنسولی یک ضرورت است، گفت: در این باره ۳ راهکار وجود دارد اول اینکه کنسولی ایران مثل سالهای قبل در عربستان مستقر شود. دوم اینکه در قالب دفتر حافظ منافع این امر حاصل شود و سوم اینکه شبیه به روند کار در موسم حج که تعدادی از کارمندان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت خدمات کنسولی به اتباع ایرانی ارائه کردند در موسم عمره نیز فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد راه‌اندازی حج عمره زائران ایرانی گفت: دیداری با وزیر حج عربستان داشتیم که بر عزت، کرامت، امنیت و حمایت کنسولی از اتباع و زائران ایرانی تاکید شد.

وی ادامه داد: وزیر حج عربستان روی موضوع سوم تمایل بیشتری نشان داد و البته در خصوص موضوع دوم نیز عنوان کرد که رایزنی و پیگیری می شود. سومین بحثی که از سوی ما مطرح شد این بود که با شروع راه اندازی عمره زائران ایرانی انتظار می‌رود قوانین و ضوابط سختگیرانه عربستان برای سفر زائران، سیاحان و گردشگران این کشور به ایران لغو شود.

رشیدیان یادآور شد: قول هایی در این رابطه داده شده و با توجه به مهیا بودن شرایط راه اندازی سفر عمره امیدواریم همه مباحث تامین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت زائران در سرزمین وحی اظهار کرد: تا پایان شب گذشته ۲۱۵ پرواز از جده و مدینه به سوی ۱۹ ایستگاه پروازی کشورمان انجام شده و همچنین ۵۲ هزار و ۴۰۵ نفر یعنی ۵۹ درصد از زائران به ایران برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از کاروان ها ۴۲ روز در سرزمین وحی بودند که عده‌ای از آنها مشکلات کاری، جسمی و خانوادگی داشته و نیازمند بازگشت به کشور بودند. بدین ترتیب ۱۱۲۸ زائر در پروازها گنجانده شدند و از ظرفیت خالی هواپیما برای بازگشت استفاده شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در مجموع ۷۱ کاروان با ۱۰ هزار و ۲۷۸ نفر در مدینه حضور دارند که ۳۰ درصد جمعیت زائران حاضر در سرزمین وحی را تشکیل می دهند و در مکه نیز ۱۶۷ کاروان با ۲۳ هزار و ۱۷۴ نفر یعنی ۶۹ و ۷۷ درصد حجاج حضور دارند.

رشیدیان در خصوص خدمات درمانی به زائران نیز گفت: در حال حاضر ۱۳ نفر در بیمارستان هلال احمر بستری هستند و ۸ نفر نیز در بیمارستان سعودی که عمده مشکلات آنها تنفسی و ریوی است تلاش شده تا برای این افراد شرایط پایدار ایجاد شود و در صورت امکان زودتر به کشور بازگردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه