English

کیفیت هوای تهران در ۹ شهریور ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 72 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 9 شهریور 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران  شنبه 9 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 72 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 72 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت:  بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی برخی ساعات صبحگاه روز جاری (شنبه، 9 شهریور) افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها مشاهده خواهد شد که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته می باشد. به تدریج همراه با رشد ناپایداری روزانه، برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در بعضی اوقات به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همچنین همراه با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور در بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) مشاهده شده، هرچند بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز جمعه از بزرگی کمتری برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: از این رو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.

نظری خاطرنشان کرد: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی تا نخستین ساعات روز یکشنبه، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها در برخی اوقات صبحگاه فراهم خواهد شد. هرچند با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز، وزش باد در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: احتمال می رود در برخی ساعات دهمین روز از شهریور ماه 98 افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و در بعضی مناطق آلاینده ازن) مشاهده گردد که به تبع آن برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) را به طور موقت در برخی مناطق پایتخت به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه