English

آوایی:

نباید بیهوده وعده و وعید به مردم بدهیم

وزیر دادگستری در اظهاراتی گفت: نباید بیهوده به مردم وعده و وعید بدهیم ولی ضرورت دارد صادقانه با مردم صحبت کنیم.

نباید بیهوده وعده و وعید به مردم بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج،  سیدعلیرضا آوایی ،  وزیر دادگستری در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ما امسال درحال پشت سر گذاشتن شرایط سختی هستیم به طوری که اولویت دولت پرداخت حقوق کارکنان است و در صورتی که منابعی باقی بماند صرف کارهای عمرانی و اضافه کار و رفاهی کارکنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در یک نبرد وحشتناک و بی‌سابقه علیه جمهوری اسلامی ایران درصدد تضعیف و به تسلیم کشاندن کشورمان است تا ملت ما را به نقطه یاس برساند.

وزیر دادگستری بیان کرد: ما نباید بیهوده وعده و وعید به مردم بدهیم بلکه ضرورت دارد صادقانه با مردم صحبت کرده و در مسیر تحقق اهداف مشترک حرکت کنیم.

* امکان احداث ساختمان‌ های جدید در استان‌ ها برای تعزیرات حکومتی وجود ندارد

آوایی ادامه داد: امکان احداث ساختمان‌های جدید در استان‌ها برای تعزیرات حکومتی وجود ندارد و ما باید از این منابع محدود در انجام کارهای اساسی و زیربنایی استفاده کنیم.

وی افزود: تعزیرات حکومتی عملا کار قضائی انجام می‌دهد و بنده در این دو سال وزارت سعی کردم تا پرونده‌هایی را که دارای ایراد و اشکال در صدور آرا بودند، احصا کرده و با بررسی و بازنگری در صدور آرا مطابق با قانون و منطق و عقل حکمی برای متخلفان صادر شود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: قضات و کارکنان ما باید با قاطعیت رایی را که قابل قبول برای عقل و منطق و قانون باشد صادر کنند و هیچ واهمه‌ای از دستگاه‌های نظارتی نداشته باشند.

آوایی گفت: همکاران ما در کمال آرامش و با حوصله باید پرونده‌های ارجاعی را مورد رسیدگی قرار دهند تا به دور از فضا و جو ملتهب احتمالی بر معیار وجدان و عقل خود رای صادر کنند که این صدور رای باید با قاطعیت و اجرای درست حکم صادر شده همراه باشد.

وی اضافه کرد: ما نباید حکمی را صادر کنیم که در برابر وجدان خود شرمنده باشیم بلکه بهتر است بر منطق و معیار عقلانی احکام صادر شوند هر چند که ممکن است این حکم‌های صادر شده خوشایند عده‌ای نباشد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: در جلسه اخیر هیئت دولت رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی اعلام شد که بالاترین رضایت از ثبت احوال و کمترین رضایت مردمی از تعزیرات حکومتی و شهرداری بود ولی به هیچ وجه این جنس ارزیابی واقعی نبوده چرا که سازمان تعزیرات حکومتی کاری متفاوت از ثبت احوال انجام می‌دهد و نباید در یک ترازو سنجیده شوند.

آوایی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما باید با بررسی دقیق و به دور از تاثیرپذیری از فضا در مورد پرونده‌های ارجاعی حکم صادر کنند تا رای صادر شده متقن و قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر دادگستری در سفر به استان اردبیل از دو واحد صنعتی آرتاویل تایر و فاز توسعه‌ای این کارخانه و همچنین شهرک تخصصی آرتاپلاست نمین و احداث پتروشیمی در این مجموعه بازدید کرده و بر حل موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران با تکیه بر تسهیل‌گری صدور مجوزها تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه