English

معصومه ابتکار:

دولت برنامه های جدیدی برای حمایت از سازمان های مردم نهاد دارد

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت برنامه‌ های جدیدی برای حمایت از سازمان‌ های مردم نهاد دارد و توان افزایی سازمان‌ های مردم نهاد در حوزه‌ های زنان و خانواده از مهم‌ ترین رویکردهای این معاونت است.

دولت برنامه های جدیدی برای حمایت از سازمان های مردم نهاد دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در اصفهان بیان کرد: اورژانس اجتماعی از موثرترین و موفق ترین شبکه‌های حمایت از خانواده در کشور است بطوریکه در حال حاضر ۴۵۰ مرکز مداخله و اورژانس اجتماعی با خط تماس ۱۲۳ در کشور فعال می باشد.

وی افزود: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از دستگاه‌هایی است که معاونت زنان و خانواده به دلیل نقش مهم آن برای مداخله در آسیب‌ها حمایت کرده است تا کودکان قربانی خشونت‌های خانوادگی نباشند.

ابتکار تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعات فعالیت مرکز اورژانس ۱۲۳ خشونت علیه کودکان است که با مداخله سریع توانسته اند کودکان را از خطر و آسیب ها دور کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از رویکردهای این معاونت در جهت حمایت از حقوق کودکان توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های زنان و خانواده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های زنان و خانواده و محیط زیست دراصفهان سازمان‌های مردم نهاد موفقی می باشد که باید مورد حمایت مسؤولان قرار گیرند.

ابتکار بیان کرد: توجه به ضرورت انسجام خانواده یکی دیگر از رویکردهای این معاونت است که در میان آسیب‌های مختلف خانواده ایرانی اختلال ارتباطی یکی از مواردی است که باید به طور جدی و در همه ابعاد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در این خصوص در سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش مدارس ۳۲۰۰ مدرسه حامی گفت‌وگو و ترویج دهنده گفت‌وگوی بین نسلی را ایجاد کرده‌ایم.

ابتکار بیان داشت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای مقابله با کودک همسری و ازدواج زیر ۱۳ سال را که بیش از ده سال در مجلس راکد مانده بود در صحن مجلس تصویب شد که پس از بازگشت از شورای نگهبان نیز ایرادات آن در کمیسیون قضایی رفع شده است.

وی افزود: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت مسیر خودش را سپری می‌کند و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

ابتکار گفت: اگر چه کودک همسری و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال که از نظر وزارت بهداشت کودک محسوب می‌شوند در کشور ما آمار پایینی دارد اما این معضل در روستاها و نواحی مرزی  کشور وجود دارد که مانع  می شود تا کودک بتواند کودکی کند و این دوران را به خوبی سپری کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به اصلاح سن کیفری کودکان گفت: لایحه‌ای در این زمینه در دولت مطرح کردیم که به زودی به مجلس ارسال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه