English

منصور غلامی:

ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درآیین بزرگداشت سالروز ولادت بوعلی سینا و روز پزشک با اشاره به اینکه ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است، از داشته های فرهنگی به عنوان سرمایه ملی نام برد.

 ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بزرگداشت سالروز ولادت بوعلی سینا و روز پزشک با تبریک روز پزشک و اینکه  ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه است، با بیان اینکه به همدانی بودنم افتخار می کنم چرا که همدان مدفن ابن سینا از شخصیت های بی بدیل جهان است که بعد از اسلام از شخصیت های نادر جهان بود و از جنبه های مختلف تخصص داشت، اضافه کرد: پزشکی تنها یکی از  تخصص های بوعلی سینا بوده است.

 

 ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است 

منصور غلامی گفت: خاک ایران زمین با ریشه‌های عمیق فرهنگی مشاهیر زیادی را در خود دیده و ملت ایران همواره دانشمندان و مفاخر خود را بزرگ می‌دارد.

وی با اشاره به روز پزشک و اینکه همدان به لحاظ سرمایه های علمی مشاهیر عظیمی دارد که شاخ و برگ دانش پژوهشی را برافراشته اندوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه همدان به لحاظ سرمایه های علمی مشاهیر عظیمی دارد که شاخ و برگ دانش پژوهشی را برافراشته اند، گفت: وجود مفاخر همدلی و همبستگی ملت‌ها را تعمیق می‌بخشد و پیوستگی کشورهای همسایه را در پی دارد.

روز پزشک 7

داشته‌های فرهنگی، علمی و فنی، سرمایه ملی است

غلامی داشته‌های فرهنگی، علمی و فنی را سرمایه ملی دانست و با بیان اینکه تمام این داشته های غنی سرمایه ملی ما هستند که در راستای همدلی و همبستگی باید از آنها استفاده کرد، افزود: در دنیا از طریق این شخصیت ها پیوستگی  و همدلی ملل دنیا به ویژه سرزمین هایی که روزی در اختیار ایران بودند و مستکبران آنها را در مرز و بوم سیاسی قرار دادند را می توان قوت بخشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی روز پزشک را تبریک گفت و با بیان اینکه ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است که قرن ها چون اختران فروزان و بر آسمان علم و هنر جهان درخشیدند، نامدارانی که طبابت را با حکمت و هنر درآمیختند تا در کتاب ایام، حکیمانی پرفروغ و جاودانه باشند، افزود: روز پزشک را که زادروز بوعلی سینا، یکی از این حکیمان فرزانه بی‌بدیل است به همه پزشکان ارجمند سرزمینم، آنان که درون مرزها، خدمتگزار مردم دردمند کشورمان هستند و دیگران که در اقصی نقاط جهان به عنوان طبیبانی سرشناس، افتخار ایران عزیزند، تبریک عرض می‌کنم.

دانشجو

افزایش امید به زندگی 

سعید نمکی در پیام خود عنوان کرد: در دستیابی به افتخارات برجسته سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اگرچه تلاش همه دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان کشور، ستودنی است، اما نقش بی نظیر پزشکان، در راهبری و هدایت این حرکت عظیم و کسب دستاورد هایی همچون کاهش مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش امید به زندگی و ارتقای دیگر شاخص های سلامت در سطوح ملی منطقه ای و جهانی، فراموش ناشدنی است.

وی با اشاره به روز پزشک و اینکه یقین دارم مردم شریف این سرزمین، مهربانی و همراهی جامعه پزشکی را در روزهای سخت گذشته و امروز فراموش نخواهند کرد، عنوان کرد: همکاران ارجمندمان نیز آگاهند که در این سرزمین مقدس، نامهربانان اندک‌اند و مهربانان و حق شناسان، کماکان بی‌شمار.

روز پزشک13

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه