English

سردار رحیمی:

کاهش ۴۵ درصدی میزان کیف قاپی در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طبق آمار روزانه‌ ای که اخذ شده است، مشخص شده که ۴۵ درصد میزان کیف قاپی در پایتخت کاهش داشته است. برخوردهای با سارقان کیف‌ قاپ با جدیت انجام خواهد شد.

کاهش ۴۵ درصدی میزان کیف قاپی در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز (30 مرداد) در سومین مرحله از اجرای طرح کاشف با تبریک عید غدیر، گفت: در این مرحله از طرح کاشف با فعالیت پلیس آگاهی تهران و با حضور پایگاه‌ های این پلیس در سطح شهر پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

وی گفت: ۱۸۸ نفر از سارقان سابقه دار در قالب ۴۵ باند، شناسایی و دستگیر شدند، تا دیشب ۲۴۰۰ فقره اعتراف به سرقت توسط سارقان دستگیر شده اعلام شده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: یک مورد سرقت مسلحانه در قالب اعضای ۶ نفره با عنوان مامور، از صرافی‌های خیابان فردوسی ۱۳ هزار یورو و ۳ هزار دلار سرقت کرده است که دستگیر شدند.

وی گفت: در طرح صاعقه یک که به منظور برخورد با قاپ زنی انجام شد، این طرح را اجرا کردیم که قرار شده در طول هر ماه دو تا سه مرتبه این طرح را اجرایی کنیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۳۷۱ نفر از سارقان و مظنون به سرقت در طرح صاعقه یک دستگیر شدند که به هزار و ۲۰۰ نفر به قاپ زنی اعتراف کردند و ۱۲۳ تلفن همراه سرقتی، ۵ عدد موتورسیکلت، ۷۳ موتور سیکلت که با آن سرقت انجام می‌شد، در این طرح کشف و ضبط شد.

وی افزود: طبق آما روزانه‌ای که اخذ شده است، مشخص شده که ۴۵ درصد  میزان کیف قاپی در پایتخت کاهش داشته است. برخوردهای با سارقان کیف‌قاپ با جدیت انجام خواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دستگیر شدگان مالخر هستند، افزود: جرم مالخر کمتر از سارق نیست، سعی کردیم تا ۷۰ درصد اموال سرقتی به شهروندان بازگردانده‌ شود و مابقی آن به فروش رسیده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: قرارگاه ویژه مشترک پلیس با دادستانی در تهران برای برخورد با سارقان تشکیل شده و در حال انجام فعالیت‌هستیم و در دوماه گذشته ۴ درصد شاهد کاهش وقوع سرقت در تهران بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه