English

فرهمند:

۱۱ هزار زائر ایرانی حج تمتع به کشور بازگشتند

مدیر عملیات حج ۹۸ گفت: از روز جمعه تا کنون در مجموع ۱۰ هزار و ۸۱۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی حج با ۴۵ پرواز به کشور باز می گردند که معادل ۱۲.۲ درصد کل زائران هستند.

۱۱ هزار زائر ایرانی حج تمتع به کشور بازگشتند

به گزارش خبرگزاری موج، نصرالله فرهمند ،  مدیر عملیات حج ۹۸ درخصوص عملیات بازگشت حجاج که از ۲۵ مردادماه آغاز شده، اظهار کرد: از روز جمعه تا کنون در مجموع ۱۰ هزار و ۸۱۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی حج با ۴۵ پرواز به کشور باز می گردند که معادل ۱۲.۲ درصد کل زائران هستند.

وی عنوان کرد: ۶ هزار و ۹۹۸ زائر هم اکنون در مدینه منوره و ۶۹ هزار زائر دیگر درمکه مکرمه حضور دارند.

وی تصریح کرد: با وجود جمعیتی که هر روز به کشور باز می گردند ، ارائه خدمات مربوط به حجاج کما فی سابق با قوت ادامه دارد چنانکه ایستگاههای ۱۹ گانه نقل درون شهری فعال هستند و از ابتدای ایام حج تا الان بیش از ۵ میلیون فرصت جابه جایی زائران در مسیرحرم عهده دار بوده اند که به طور متوسط سرانه هر زائر ۲.۷ بار تردد است.

 به گفته وی، همچنین با توجه به تخلیه هتل ها در مکه و خالی شدن ظرفیت اتاق ها، یکی از اقدامات که با تاکید نماینده ولی فقیه دنبال شد اختصاص اتاق های خالی به زائران ساکن و بهبود فضای اسکان زائران حاضر در مکه و مدینه و استفاده از اتاق های خالی است.

مدیر عملیات حج ۱۳۹۸ ادامه داد: در بحث پخت غذا هم تلاش می شود تنوع غذایی را با کیفیت مناسبت تری ادامه داد و برای مدینه هم همین موضوع پیگیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه