English

بازدید میدانی مشترک مدیران شهرداری، استانداری و فرمانداری با هدف؛

حفظ و صیانت از حریم پایتخت

در بازدید میدانی مشترک مدیران شهرداری ، استانداری و فرمانداری تهران، مسائل و مشکلات حریم مناطق 18 و 19 مورد بررسی قرار گرفت و بر حفظ و صیانت از حریم شهر تأکید شد.

حفظ و صیانت از حریم پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، در بازدید میدانی مشترکی که بین مدیران شهرداری ، استانداری و فرمانداری تهران حول مسائل و مشکلات حریم مناطق 18 و 19 مورد بررسی قرار گرفت، تقی زاده ، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران، آرام ، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، شکری ، مدیر کل حریم و شهرداران مناطق 18 و 19 حضور داشتند و در این بازدید تدابیر واحدی به منظور حفاظت، ساماندهی و ارتقاء کیفی محور آزادگان، کنترل ساخت و سازها و برخورد با تخلفات ساختمانی اندیشیده شد.

شکری، مدیرکل حریم تهران در این باره گفت: موضوعات با اهمیت تر مربوط به حریم این مناطق بازدید و تصمیمات ویژه در خصوص هر پروژه گرفته شد.

وی افزود: تداخلات و تعارضات موجود در حریم کلانشهر تهران با شهرداری اسلامشهر و قدس، ساماندهی مراکز 16 گانه تولید و عرضه کانکس و کانتینر واقع در بر بزرگراه آزادگان، زمین اختصاص یافته به بازار بزرگ سنگ خلیج فارس ایرانیان توسط فرمانداری اسلامشهر،اراضی موسوم به بسیجیان واقع در شهرک رسالت مورد بازدید قرار گرفت و مجوز احداث بنا در خیابان ترانسفور بررسی شد.

وی بیان کرد: هدف از این بازدید مشترک هم افزایی و تعامل بیشتر شهرداری، استانداری و فرمانداری به منظور حفظ و صیانت از حریم است .

* هماهنگی ها باعث ایجاد ادبیات مشترک می شود

در همین رابطه تقی زاده معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران گفت:در جلسه ای که همراه همکاران شهرداری تهران بودیم موضوع نوسازی بافت های فرسوده مطرح شد و با توجه به در مجاورت مناطق 18 و 19 و داشتن حریم مشترک با بعضی از شهرهای استان تهران برخی از موضوعات تداخلی مطرح شد.

وی افزود: در این بازدید شاهد برخی اتفاقات به ویژه در حاشیه بزرگراه آزادگان بودیم.با توجه به اهمیت این بزرگراه در سطح ملی و لزوم حفاظت از پروژه های زیرساختی در این رابطه به فرمانداری های ذیربط تذکر دادم تا نسبت به جمع آوری کانکس ها وساخت و سازها و دکه های حاشیه بزرگراه، عمل کنند.هم چنین مواردی را به شهرداری منطقه 14 و شهرداری احمد آباد مستوفی یادآور شدم.

تقی زاده گفت: هم چنین اجرایی کردن فضای سبز مرز منطقه 18 با احمدآباد مستوفی نیز مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران تأکید کرد: در محدوده منطقه 19چند مورد از مجوزها با این که مصوبه کارگروه زیربنایی و تایید شورای برنامه ریزی استان را داشتند، در عمل به گونه ای دیگر درحال اجرا بودند که بر عدم تفسیر به رأی مصوبات تأکید کردیم چون در غیر این صورت زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز فراهم می شود.

وی افزود:امیدواریم نگاه تعاملی بین مجموعه شهرداری تهران و فرمانداری ها و شهرداری های استان تهران برقرار شود تا این هم افزایی سبب کارکرد موثرتر باشد.

وی با بیان اینکه در بازدید اخیر هماهنگی خوبی وجود داشت،گفت: این شیوه باعث ایجاد ادبیات مشترک بین نهادهای مسئول می شود، کنترل و نظارت بر اراضی و مسئولیت هایی که شهرداری های مناطق در حریم دارند را افزایش می دهد و باعث می شود مناطق رسالت واقعی شان را در جهت حفاظت از حریم اجرایی کنند.

* این بازدید نقطه قوت اداره کل حریم تهران بود

فیاض، شهردار منطقه 18 گفت: اینکه اداره کل حریم توانسته مسئولان عالی رتبه استانداری و فرمانداری را در بازدید از حریم همراه کند تا مشکلات حریم را به آنها نشان بدهیم، نقطه قوت این بازدید بود.

وی افزود:گاهی القا می شود شهرداری تهران، حریم را برای منافع خود یا سلطه گری یا بزرگ کردن اقلیم می خواهد، ولی در واقع ما می خواهیم حریم را برای آیندگان حفظ کنیم.

فیاض با بیان اینکه تهران از شمال و شرق و غرب بسته شده،گفت:اگر در جنوب شهر هم ساخت وساز صورت بگیرد، تهران حبس می شود و برای آیندگان چیزی باقی نمی ماند.

شهردار منطقه 18 گفت: بهترین زمان برای برخورد با تخلفاتی که امروز شاهد بودیم، اکنون است.زیرا اگر وقفه ای بیفتد جلوگیری از ساخت و سازها امکان پذیر نیست.

وی افزود: طرح جامع شهر تهران به ما ابلاغ شده از طرف دیگر برای اسلامشهر و قدس طرح جامع تصویب شده است وقتی این دو طرح با هم تداخل داشته باشند بر اساس ماده 8 قانون تقسیمات حرائم باید این موارد تعیین تکلیف شوند.به همین دلیل خوب است مسئولان استانداری هم با زحمات شهرداری آشنا شوند و وقتی صحبت از حفظ حریم می شود بدانند یک شهر بزرگتر بهتر می تواند حریم را حفظ کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه