English

۴۰ هزار معبر شهر تهران در کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف شد

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در خصوص گزارش اقدامات کمیته تخصصی شبکه معابر تشکیل شد.

 40 هزار معبر شهر تهران در کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری موج ، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در خصوص گزارش اقدامات کمیته تخصصی شبکه معابر به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران ، گلپایگانی معاونت شهرسازی و معماری و مهندس اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.

* تعیین تکلیف شبکه معابر

 رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج درباره تصمیمات گرفته شده در جلسه اخیر این کمیسیون گفت : بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی ، آن دسته از شبکه معابر که در فرآیند اجرای طرح تفصیلی ابهام دارند، توسط کمیته تخصصی مستقر در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تعیین تکلیف می شوند. 

 اشراقی در ادامه خاطر نشان کرد: طی سالهای ۹۱ تا ۹۸ حدود چهل هزار معبر مورد بررسی قرار گرفته اند، گفت : در مناطق شمالی طول معابر بر مبنای طرح تفصیلی ۴ هزار و ۷۴۳ کیلومتر و در مناطق جنوبی ۴ هزارو ۴۳۴ کیلومتر بوده است و طول معابر بازنگری شده تاکنون به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۲ درصد متراژ کل است.

وی در ادامه گفت: عملکرد کمیته مذکور در سالهای ۹۶ و ۹۷ طی گزارشی در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و بعد از برگزاری چهار جلسه به صورت کارگروه و توضیحات مشاوران تهیه کننده طرح، ضمن بحث و بررسی اعضاء با نظرات کارگروه فنی موافقت به عمل آمد و بر این اساس مقرر شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران یک گزارش تکمیلی در ارتباط با موضوع و همچنین گزارشی از طرح های توسعه محورهای پیاده را به کمیسیون ماده پنج ارائه کند .

* مصوبات دیگر جلسه 

بر پایه این گزارش در این جلسه پس از توضیحات محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مجتمع های ایستگاهی مترو و بیان ظرفیت های موجود ، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مکلف شد با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک و مدیر عامل مترو ظرف مدت سه ماه، گزارش کاملی در این خصوص ارائه کند 

گفتنی است در این جلسه در خصوص ملکی به مساحت حدود سه هکتار واقع در در پهنه مسکونی و لایه ذخیره توسعه و نوسازی شهری منطقه ۲ تصمیم گیری شد.

بر این اساس با احداث ۳۵۷ واحد مسکونی در ۹ طبقه روی همکف و زیرزمین ها و ۳۵ درصد سطح اشغال به همراه تأمین خدمات موافقت شد.

هم چنین مقرر شد خدمات هفتگانه به ۲۰ درصد عرصه افزایش و فضای سبز یکپارچه و باز و معابر بیش از ۴۰ درصد عرصه را به خود اختصاص دهد .

لازم به ذکر است، در این جلسه به سایر موارد ارسالی از سوی مناطق ۱ ، ۵ ، ۶ رسیدگی و درباره آن تصمیم گیری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه