English

مراسم تشیع پیکر بسکی پدر طبیعت ایران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر غلامعلی بسکی ، پزشک و هوادار محیط زیست ایرانی با حضور استاندار گلستان، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم تشییع شد.

مراسم تشیع پیکر بسکی پدر طبیعت ایران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر غلامعلی بسکی ، پزشک و هوادار محیط زیست ایرانی و مؤسس بیمارستان بسکی ساعت ۱۴ از مقابل بیمارستان بسکی واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی (ره) گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم تشییع شد.

پیکر وی در ادامه برای خاکسپاری در دامان طبیعت به روستای تنگراه شهرستان گالیکش منتقل شد.

مراسم تشیع پیکر بابا بسکی پدر طبیعت ایران

مراسم تشیع پیکر بابا بسکی پدر طبیعت ایران 1

غلامعلی بسکی در سال ۱۳۱۰ در سبزوار به دنبا آمد. وی در سال ۱۳۴۵ در رشته جراحی زنان از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شد و در همان سال بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تاسیس کرد.

وی از سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و در جنگل های گلستان سکونت یافت. به مرور تبدیل به یک گیاه‌ خوار مطلق شد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست کرد و یکی از اقداماتی که در این راه انجام داد، راه اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست است.

وقف چندین باب ساختمان در مشهد و تهران و مازندران، وقف ۲۳ هکتار مزرعه و دامداری شیری ۱۵۰ راسی، ایجاد بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی و ایجاد خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) از جمله اقدامات وی بوده است.

بسکی بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری، بامداد چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه