English

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به موج:

پرداخت پاداش فرهنگیان تا پایان مهر امسال

سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: بودجه 2 هزار میلیارد تومانی رتبه بندی را دریافت کردیم که 400 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود که کمی به معیشت معلمان کمک می‌کند.

پرداخت پاداش فرهنگیان تا پایان مهر امسال

به گزارش خبرنگارآموزش خبرگزاری موج، سید جواد حسینی در نشستی تحت عنوان آیین نکوداشت خبرنگاران و اصحاب رسانه که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شده بود ،بدون برنامه ریزی قبلی این مراسم به نشستی خبری تبدیل شد و حسینی گزارشی از اهم برنامه های خود را در مدت دو ماه انتصابش در کسوت سرپرست وزارت آموزش و پرورش ارائه نمود.

وی در ابتدا با بیان اینکه من خود فردی رسانه ای هستم گفت: بین خبرنگاران و معلمان ارتباط عمیق وجود دارد چرا که آنها معلمان رشد افکار عمومی هستند و با آگاهی‌بخشی دولت، نقش‌ آگاه سازی جامعه را بر دوش می‌کشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در توصیف خود از جامعه خبرنگاری ادامه داد : خبرنگاران بهترین حلقه واسط بین مردم و دولت هستند. چرا که از یک سو سیاست‌های دولت‌ها را به مردم و از سوی دیگر مشکلات مردم را به دولت‌ها منتقل می‌کنند و مهمترین نقش را در کاهش شکاف دولت و ملت دارند.

وی با بیان اینکه در آموزش وپرورش پیوند بین حاکمیت و دولت توسط خبرنگاران محقق می شود ، ادامه داد: باید به کمک هم جامعه را حساس کنیم و مشارکت جامعه و اولیا را برانگیزیم و خبرنگاران عامل اصلی پیوند صاحب نظران و اولیا با آموزش و پرورش هستند. برای داشتن مدرسه با کیفیت باید مدارس را به جامعه و جامعه را به مدرسه تبدیل کنیم و ضمن ارج نهادن و تقدیر مقام رسانه، قدرشناسی مهمتر آن است که زمینه اتصال آنها را به همه لایه‌های سازمانی فراهم کنیم.

*آموزش و پرورش نباید از هیچ رسانه ای شکایت کند

حسینی با تصریح بر این نکته که سازمان‌های ما باید شیشه‌ای شکل شوند و همه لایه‌های اطلاعاتی آنها را به رسانه متصل کنیم ، اضافه کرد: اولین اقدام من در آموزش و پرورش استقرار روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی بود و به مدیران کل ابلاغ کردیم به هیچ عنوان از رسانه شکایت نکنند و کارگروهی تشکیل شود و در آنجا به روش مفاهمه مشکلات حل شود و پیگیری قضایی انجام نشود، ما می‌گوییم انتقاد خوب است و حتی نمی‌گوییم انتقاد سازنده داشته باشید و از شما می‌خواهیم تمام کاستی‌های نظام تعلیم و تربیت را به ما گوشزد کنید که بهترین هدیه شما به ما روشن کردن کاستی‌ها در بحث تعلیم و تربیت است. برای همین شکایتی که از قبل از رسانه ها وجود داشت را پس گرفتیم.

*اقدامات در راستای اجرای سند تحول بنیادین

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه نخستین برنامه بنده اجرای متوازن سند تحول بنیادین است، عنوان کرد:  سند تحول 5 آموزه دارد، نظام تعلیم و تربیت ما تک‌ساحتی و متمرکز بر آموزش است و پرورش را کمتر مورد توجه قرار می‌دهد و تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است.

وی افزود: نگاه به معلول‌ها به جای علت‌ها یکی از مشکلات است و دومین آموزه سند چرخش‌های تحول آفرین است که نظام تعلیم و تربیت را از سلیقه‌گرایی و شتاب زدگی دور می‌کند و باید از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و سومین مشکل نظام تعلیم و تربیت تقلیل‌گرایی‌های هویتی و بحران هویت است و ایران اسلامی و هویت ملی و دینی باید به شکل ترکیبی دیده شود و یکی از آموزه‌های سند تحول، هویت ترکیبی به‌صورت ملی و دینی است.

* نگاه اقناعی به سند تحول داریم نه نگاه تجویزی

حسینی در بخش دیگری از اظهاراتش متذکر شد : عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزه‌های چهارم و پنجم سند تحول است و برای تحقق آن ساختارهایی در نظر گرفته شده است از جمله 6 خرده نظام که عملیاتی، تدوین و تصویب شده است و معاونان وزارتخانه براساس تعلیم ‌و تربیت تمام‌ساحتی با 160 راهکار تدوین کرده‌اند و 670 برنامه طراحی شده است و به 760 منطقه آموزشی ابلاغ شده است تا بومی‌سازی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یک نگاه به آموزه‌های سند این است که به صورت تجویزی و اقناعی باشد که حالت اقناعی برای ما در اولویت است و چهار میز برای اجرای سند تحول با حضور تمام شرکا یعنی اولیا، دانش آموزان، معلمان و مربیان مدارس ایجاد شده است و بخش زیادی از برنامه‌ها به صورت تجویزی به مدارس ارائه می‌شود.

*4هزار شکایت مردمی داشتیم / 15 مدیر عزل شدند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تشریح "پروژه مهر" خاطر نشان کرد : تا الان 80 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از 2 هزار اکیپ بازرسی فرستادیم و 4 هزار شکایت مردمی داشتیم که 10درصد مربوط به دریافت پول توسط مدارس دولتی، 4 درصد به دلیل عدم ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی و 4درصد شهریه مدارس غیردولتی بود و با 16 مدیر برای تخلفات برخورد و 15 نفر عزل شده‌اند. ضمن آنکه 142 میلیون جلد کتاب چاپ و تدوین شده است و اول مهر دانش‌آموزان بدون کتاب نمی‌مانند و برای همه آنها ارز دولتی گرفته‌ایم.

*80 درصد معلمان آموزش ضمن خدمت دریافت کرده اند

وی اضافه کرد : دو هزار پروژه در قالب 10 هزار کلاس درس اول مهر افتتاح می‌شود و 1400 مدرسه در سیل آسیب دیدند و 270 مدرسه کامل تخریب و ساخت مدارس سه تا 5 کلاس شروع شده و اول مهر آماده می‌شوند و مابقی تا آخر سال تحویل می‌شوند.80 درصد معلمان آموزش‌های ضمن خدمت را دریافت و تا 15 شهریور به 100 درصد می‌رسد.

* بودجه دو هزار میلیارد تومانی رتبه بندی را دریافت کردیم

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار موج که آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای پرداخت مطالبات فرهنگیان را از وی جویا شد ،گفت : خوشبختانه بودجه 2 هزار میلیارد تومانی رتبه بندی را دریافت کردیم. البته این رتبه بندی که اول مهر اجرا می‌شود، رتبه بندی آرمانی نیست. این 2هزار میلیارد تومان اعمال و 400 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود، هرچند کارکرد اصلی رتبه بندی نیست ولی به معیشت معلمان کمک می‌کند.

* پاداش پایان خدمت تا آخر مهرماه پرداخت می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت تا آخر مهرماه پرداخت می‌شود گفت: حداقل حقوق دانشجو معلمان نیز اعمال شده است و آنطور نیست که ما فقط وعده بدهیم، بلکه این امور انجام شده و یا در حال انجام است، بودجه 50 درصد مطالبات خرید خدمات، حقوق معلمان خارج از کشور و... نیز در حال تامین است و تا آخر شهریور پرداخت می‌شود که حق آنهاست.

*اول مهر، پایان مدارس خشت و گلی

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: همانطور که اعلام کردم اول مهر پایان مدارس خشتی و گلی را جشن می‌گیریم. ابتدا گفتم به جز سیستان و بلوچستان ولی دست‌کم از 400 مدرسه خشتی 160 تعداد در سیستان بود و با خیران و کارشناسان سه روز به سیستان می‌رویم تا در آنجا نیز پایان مدارس خشتی را داشته باشیم .

*اول مهر، خداحافظی با بخاری های نفتی

وی با اعلام این خبر که اول مهر پایان مدارس نفتی را داریم ، یادآور شد:  24 هزار کلاس درس با هزینه 300 میلیارد تومان با بخاری هوشمند جایگزین و اگر علمک گاز نرفته باشد بخاری تابشی جایگزین می‌شود.

*تامین کسری معلم از بدنه آموزش و پرورش

حسینی در خصوص تامین کسری معلمان در سال تحصیلی جدید یاد آور شد: شعار ما این است که اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد. برای همین از اول مهر 60 هزار معلم بازنشسته و ورودی‌های ما در مجموع 20هزار نفر خواهد بود و تلاش می‌کنیم 10 تا 13 هزار نیرو از معلمان حق‌التدریس‌ و آموزشیاران نهضت تبدیل وضعیت استخدامی شوند و 5 هزار نیروی خدماتی هم جذب خواهیم کرد.

وی گفت: برای جبران کمبود معلم 15هزار معلم بازنشسته استمرار خدمت خواهند داشت و آموزشیاران نهضت در قالب حق‌التدریس جذب می‌شوند. همچنین تدریس معاونان را به تعداد  10 هزار نفر خواهیم داشت، و 3هزار نفر سرباز معلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند، 16 هزار دانش‌آموز نیز طرح خرید خدمات آموزشی قرار می‌گیرند و امسال درس آمادگی دفاعی را هم در قالب خرید خدمات به سپاه می دهیم و تا اول مهر 100 هزار نفر معلم تمام وقت می‌شوند، همچنین دو میلیون و 480هزار را از طریق حق‌التدریس شاغلان جبران خواهیم کرد؛ تا پایان مرداد صدور ابلاغ معلمان انجام می‌شود و در 20 تا 25 شهریور انتقال اضطراری معلمان را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • معلم

    ;آقا اجازه پاداشها که قرار بود از مرداد تا پایان شهریور پرداخت بشه چطوری مهر ماه شد ؟
    آقا اجاره به خاطر شکایات مردمی 15 مدیر عزل شدند چرا ترکمن و کسانی که شاکی بالفغل و بالقوه دارند و با وعده های دروغین معلمان را سکه یک پول کرده اند همچنان سر جایشان هستند ؟
    آقا اجازه ...

  • ناشناس

    آیا دروغ گویی جزو گناهان کبیره است؟

    • برای اینها دروغ گفتن مثل اب خوردن هست

  • احمد

    با سلام دروغ گو دشمن خداست

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه