English

اسماعیلی:

وضع مطلوبی تحویل دادم/ ۱۶ ساعت در شبانه‌ روز فعالیت داشتم

رئیس سابق دادگستری استان تهران گفت: وضع مطلوبی تحویل دادم، کارهایی انجام شده هرچند همین مقدار نیز کافی نبوده است. ۱۶ ساعت در شبانه‌ روز فعالیت داشته‌ ام و در نهایت اینگونه رقم خورد.

وضع مطلوبی تحویل دادم/ ۱۶ ساعت در  شبانه‌ روز فعالیت داشتم

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین اسماعیلی ،  رئیس سابق دادگستری استان تهران امروز (16 مرداد) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان تهران گفت: ۶۳ ماه توفیق خدمتگزاری در دادگستری استان تهران با کمک همکاران و مدیران قضایی داشتم.

 وی گفت: تا قبل از این تصدی از تهران نام و بزرگی و بعضا ظواهر جذاب را می‌شناختم اما مشکلات فراوانی دارد و بخش‌های مختلف استان در زمره محروم‌ترین استان‌ها قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده است، عقب‌ماندگی و ساختار نامتناسب را شاهد بودیم و تحت تاثیر سایه رده‌‌های ملی در پایتخت قرار گرفته و انسجام مدیریتی را شاهد نبوده و نیستیم.

اسماعیلی افزود: هر یک از ادارات به سلیقه خودش ساختار گوناگون تعریف کرده‌، مجموعه امنیتی شهرداری آموزش ساختار خود را دارد و خلاف سایر استان‌ها از ساختار یکسان و واحدی تبعیت نکرده و کار را سخت می‌کند. 

وی گفت: البته مجموعه قضایی متفاوت است و این ساختار ستاد قوه نقش سیاست‌گذاری و رهبری را ایفا و در موضوعات محوله نقش دیگری را ایفا نمی‌کرد و در پرونده‌ها نه مداخله‌ای می‌کرد و نه قانون اجازه می‌داد؛  تنها اداره‌ای که ساختارش متمایل با وظایفش بود، دادگستری بود

رئیس سابق دادگستری استان تهران گفت: ناهمگونی جزیره‌ای البته وجود داشت که امیدوارم رفع شود؛ در این مدت ۱۰ میلیون پرونده رسیدگی شده و از آغاز مسوولیت من یک میلیون و ۷۵۰ پرونده وجود داشت و اکنون پرونده‌های ورودی سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شده و رشد ۴۰ درصدی ورود پرونده را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: در این مجموعه سالانه بیش از ۲ میلیون پرونده رسیدگی شده که قضات و همکاران شریف و پاکدامن در این مجموعه انجام داده‌اند و من نقش پشتیبانی‌کننده را داشتم؛ البته مدعی هستم از معدود روسایی بودم که در شعبه اول پرونده‌هایی را رسیدگی می‌کردم و از پرونده و کار قضایی غافل نبوده‌ام.

اسماعیلی ادامه داد: هر فقره پرونده دادگستری استان از نظر حجم کار، تعداد شکات،متهمان و نوع عملیات متهمان و فرآیند قضایی با فعالیت یک استان برابری می‌کرد، ۲۴۰ هزار متر زیربنای ملکی و ۶۰درصد واحدهای قضایی در اماکن استیجاری مستقر بود و زیبنده نبود، تلاش کرده و موفق شدیم ۲۱۳هزار مترمکعب به مجموعه ملکی استانداری تهران اضافه کرده و مجموعه در دست احداث تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و ۲۰۰ هزار متر مربع دیگر در دست ساخت است که رشد ۳۰۰درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سابق دادگستری استان تهران گفت: ۱۲۰ واحد مسکونی داشتیم ولی الان ۲۰۰ واحد در دست ساخت داریم که البته با وجود ۸هزار نفری که هست، تناسبی با مجموعه قضایی ما ندارد.

وی افزود: ۱۵۹۰ قاضی داشتیم و از کارآموزان نیز امروز ۸۶۳ نفر قاضی جدید اضافه شده یعنی ۵۴ درصد قاضی شاغل داریم در عین حال ۶۲۶ قاضی به دلیل بازنشستگی به دیوان عالی و سایر واحدها رفته‌اند و ۲۳۷ قاضی به مجموعه اضافه شده یعنی رشد ۱۵ درصدی داشته‌ایم از سوی دیگر ۴۰ درصد به حجم پرونده‌های قضایی اضافه شده است.

*اکنون وضعیت بغرنج‌ تر شده است

اسماعیلی افزود: اگر۴۰ درصد قضات اضافه می‌شد، شرایط روز اول را داشتیم اما اکنون وضعیت بغرنج‌تر شده و ۲۵ درصد عقب هستیم. 

وی گفت: 5هزار و ۸۶۹ نفر نیروی اداری داشتیم، 2 هزار و ۲۳۵ نفر جدید‌الورود هستند اما با احتساب خروجی نیرو ۱۲ درصد جذب شده‌اند.

رئیس سابق دادگستری استان تهران گفت: معتقدیم بهترین قضات در این مجموعه فعالیت کرده‌اند و در ایام خدمت ابعاد نظارتی در درون و برون دستگاه انجام شده و اغماضی صورت نگرفته و برخورد انقلابی شده است.

وی تاکید کرد: با این حال وضع مطلوبی تحویل دادم، کارهایی انجام شده هرچند همین مقدار نیز کافی نبوده است.۱۶ ساعت در  شبانه‌روز فعالیت داشته‌ام و در نهایت اینگونه رقم خورد تا براساس عهدی که با رئیس قوه قضائیه داشتم مبنی بر اینکه هر مسوولیتی روی زمین ماند و کسی نبود، من در خدمت باشم، در حوزه سخنگو نیز اینگونه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه