English

در گفتگوی موج با فاطمه مهاجرانی؛

آمار دقیق آزمون سمپاد سال ۹۸ تشریح شد

رییس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) تشریح آمار دقیق شرکت کنندگان آزمون سمپاد 98 در پایه های هفتم و دهم پرداخت.

آمار دقیق آزمون سمپاد سال 98 تشریح شد

فاطمه مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، آمار دقیق دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سمپاد پایه های هفتم و دهم در سال 98 را تشریح کرد.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در ادامه خاطر نشان کرد : در آزمون سازمان استعدادهای درخشان در سال 98 تعداد شرکت کنندگان اولیه که در پایه هفتم آزمون سمپاد شرکت کرده بودند تعداد 174 هزار و 343 نفر در سراسر کشور بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از تعداد کل شرکت کنندگان پایه هفتم سمپاد امسال تعداد 18 هزار و 918 نفر به دلایل مختلف غایب بودند که تعداد غایبینی که اعلام شد مربوط به سراسر کشور است.

رییس سازمان سمپاد در ارائه آمار پذیرفته شدگان نهایی پایه هفتم گفت : با احتساب غایبین آزمون پایه هفتم در مجموع تعداد 17 هزار و 223 نفر شرکت کننده در این آزمون پذیرفته شده اند که روز گذشته آمار این افراد در سامانه سمپاد اعلام شد.

مهاجرانی در بخش دیگری از توضیحاتش به آمار دانش آموزان پایه دهم سمپاد اشاره کرد و گفت : در پایه دهم آزمون سمپاد که آزمون های مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی توامان برگزار شد، صرفا برای آزمون سمپاد تعداد 132 هزار و 359 نفر شرکت کرده اند.        

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد:در آزمون پایه دهم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امسال تعداد 11 هزار و 867 دانش آموز به دلایل مختلف غایب بودند یا از ادامه آزمون و تحصیل در سمپاد انصراف داده بودند که این اتفاق باعث شد شمار پذیرفته شدگان نهایی آزمون پایه دهم سمپاد در سراسر کشور به رقم 12 هزار و 633 نفر برسد.

رییس سمپاد در ادامه متذکر شد : انشالله تا پایان هفته آمار پذیرفته شدگان آزمون سمپاد پایه دهم در سامانه hoosh.medu.ir اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خاتمه با ارائه توضیحی متذکر شد : در خاتمه باید عرض کنم که به جهت یکی بودن و همزمان بودن برگزاری آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی که در ابتدای توضیحاتم هم به آن اشاره کردم، نتایج آزمون سمپاد پایه دهم در حال حاضر آماده است. اما باید دست نگه داریم تا نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی هم آماده شود و نتایج کلی آزمون پایه دهم امسال را با هم در پایان هفته اعلام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه