English

آیا مستمری زنی که پس از فوت همسرش ازدواج مجدد می کند قطع می شود؟

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی در مطلبی اینستاگرامی یادآور شد: بر اساس قوانینی که طی سال‌های اخیر تصویب شده این امکان وجود دارد و زنان بازمانده می‌توانند در صورت ازدواج کماکان حقوق همسر مرحومشان را دریافت کنند.

آیا مستمری زنی که پس از فوت همسرش ازدواج مجدد می کند قطع می شود؟

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن زدا ،  قائم مقام سازمان تامین اجتماعی در اینستاگرام خود؛ در مطالبی با عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مستمری زنی که پس از فوت همسرش ازدواج مجدد می‌کند قطع می‌شود؟ اظهار کرد: خیر، بر اساس قوانینی که طی سال‌های اخیر تصویب شده این امکان وجود دارد و زنان بازمانده می‌توانند در صورت ازدواج کماکان حقوق همسر مرحومشان را دریافت کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: شاید ازنظر کارشناسی به این مصوبه نقد داشته باشیم ولی از زمان تصویب قانون آن را اجرا می‌کنیم.

در گذشته زنان که همسران خود را از دست می‌دادند، در صورت فوت همسر حقوق وی را دریافت می‌کردند، اما این پرداخت‌ها پس از ازدواج مجدد آنها قطع می‌شد و همین ترس از قطع مستمری مانعی برای ازدواج رسمی مجدد و ثبت آن می‌شد که تامین اجتماعی برای رفع مشکلات ناشی از این امر ، مستمری همسر بعد از ازدواج مجدد را طبق قانون مصوب برقرار کرد.

به موجب بند یک ماده ٤٨ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ و آئین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۲۷ بهمن ۹۳ قوه قضائیه، ازدواج دائم همسر یا همسران بیمه شدگان یا مستمری بگیران متوفی، مانع استمرار در پرداخت مستمری فوت و سایر مزایای جانبی متعلقه به آنان نخواهد بود.

بر این اساس حتی کسانی که در گذشته نیز به دلیل ازدواج مستمری‌شان قطع شده است از تاریخ تصویب این قانون یعنی هفتم اردیبهشت ماه ١٣٩٢ امکان مراجعه به شعب تامین اجتماعی و برخورداری از مزایای مستمری برایشان فراهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام بنده شوهرم فوت شده و تقریا نه سال سابقه بیمه داشتن ایشون ایا میتونم مابقی بیمه ایشون رو خودم پرداخت کنم

  • ناشناس

    این چه حرفیه چرا قطع نمیکنید اونا ازدواج کردند شوهر اختیار کردند زندگی خوبی دارندما زنان سرپرست خانوار که تحت هیچ پوششی نیستیم مستمری نداریم این عادلانه نیست چرا حق مارو ضایع میکنید مستمری مفت میخورند شوهرشان مجددشان مفت بیکار راه میرند

    • ناشناس

      خواهرم کسی جلوی تو رو هم نگرفته برو ازدواج کن و سرپرست داشته باش تا برایت مخارج تامین کند چرا آقا بالا سر خودت هستی ک از حاصل چندین ساله دیگران بزنن بدهند ب تو خرج کنه خب اون زنان هم همسرشون رو از دست دادند و سالیان سال با او زندگی کردند و حالا حقشون هست ک از بیمه و مستمری همسرشان بهرمند باشند تو میخوای دست رنج همسر کس دیگه رو مفت بدهند ب تو خب بیچاره ها گناه نکردند از مجبوری ازدواج کردند ک ب فساد و گناه الوده نشد و هم تنها نباشند همه ک خوش بخت نیستند شوهر پولدار و وظیفه شناس ندارند ک با به به چه چه روزگار کنند اونم تو این اوضاع گرونی و تورم مگه سه چهار میلیون حداقل مستمری خیلی پوله

  • ناشناس

    چه خوب خیلی از خانما حوان هستند و ازترس همین ازدواج نمیکنن و شاید خیلی از عمرشون تنها بمونن الان که دولت دنبال بقای نسل و فرزند اوری هست به نظرم این طرح هم خوبه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه