English

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگو با موج مطرح کرد:

جزییات ششمی ایران در المپیاد شیمی

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: با کسب ١ مدال طلا، ٢ مدال نقره و ١ مدال برنز در المپیاد شیمی، ایران به رتبه ششم جهان رسید.

جزییات ششمی ایران در المپیاد شیمی

فاطمه مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، در تشریح جزییات کسب چهار مدال جهانی توسط دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی 2019 فرانسه گفت: رسم انصاف حکم می کند که در ابتدا از این دانش آموزان که زحمات زیادی را برای اعتلای نام کشور عزیزمان متحمل شده اند، قدردانی کنیم. اما در مورد کسب این اتفاق باید بگویم که ایران در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی شیمی که در فرانسه برگزار شد طبق معمول حضوری فعال داشت و در این المپیاد چهار نفر از عزیزان ما شرکت داشتند.

رییس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان (سمپاد) در ادامه عنوان کرد: این تیم چهار نفره در المپیاد شیمی در مجموع چهار مدال خوشرنگ را برای کشورمان به ارمغان آوردند که مشتمل بر ١ مدال طلا، ٢ مدال نقره و ١ مدال برنز است که ما این پیروزی فخر آفرین را به خود این دانش آموزان و خانواده های محترمشان و جامعه علمی و نخبگانی کشور تبریک می گوییم. 

وی در ادامه به نام مدال آوران این پیروزی ملی اشاره کرد و گفت : در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی شیمی فرانسه ، آقای مصطفی مقیمی خیرآبادی مدال طلای این مسابقات را کسب کرد که در واقع تنها مدال طلای کشورمان بود.

مهاجرانی در ادامه این مبحث افزود: در مسابقات یاد شده دو مدال نقره داشتیم که توسط آقایان علی جهرمی و امیر رضا باقری دلویی کسب شد و آخرین مدال که در واقع چهارمین مدال این دوره از المپیاد شیمی بود، مدال برنز بود که توسط آقای امیرعلی اهرابی به دست آمد.

رییس سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) اظهار داشت:  با اکتساب چهار مدال یاد شده توسط دانش آموزان ایرانی در المپیاد شیمی فرانسه، کشورمان در این المپیاد رتبه ششم جهان را کسب کرد.

وی در خاتمه متذکر شد: تیم ملی المپیاد علمی شیمی جمهوری اسلامی ایران اواخر تیر ماه 98 برای شرکت در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی  ۲۰۱۹ عازم پاریس شد که سرپرستی این تیم  به عهده سیف اله جلیلی ، رئیس کمیته المپیاد شیمی است.

مهاجرانی ادامه داد:این المپیاد از یکشنبه 30 تیرماه در پاریس آغاز شده و به مدت 10 روز طول خواهد کشید و انشالله تیم المپیاد شیمی کشورمان در میان استقبال هموطنانا خود بامداد روز چهارشنبه 9 مرداد ماه ساعت 1:40 بامداد به کشور بازخواهدگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه