English

پیروز حناچی:

مسیر برخی روددره‌ها برای توسعه تهران بسته شده است

شهردار تهران گفت: تهران اساساً در امتداد هفت یا هشت روددره شکل گرفته است و توسعه تهران به گونه‌ای بوده که مسیر این روددره‌ها بسته شده و در مواقعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مسیر برخی روددره‌ها برای توسعه تهران بسته شده است

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی ،  شهردار تهران امروز 22 تیر در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران اظهار کرد: تهران اساساً در امتداد هفت یا هشت روددره شکل گرفته است و سالیان سال روددره‌ها در امتداد شهر تهران ادامه داشته‌اند و پس از عبور از رودخانه‌های مختلف به دریاچه می‌رسیدند. هر چه دخل و تصرف ما در طبیعت بیشتر می‌شود باید تمهیدات و یا تبعات آن را بپذیریم.

وی افزود: از دهه ۴۰ در حوزه کنترل آب‌های سطحی کارهایی آغاز شده اما در برخی از مناطق تهران وضعیت کنترل این آبها رها شده بود. یکی از رودخانه‌های وحشی تهران که در مواقع بارش شدید دبی زیادی دارد ،رودخانه وردآورد است که در پروژه امروز می‌توانیم آب‌های ناشی از بارش‌های شدید را مهار کنیم.

حناچی ادامه داد: در حقیقت طرح ما ۸۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد تا بتوانیم آب‌های غرب و شمال تهران را کنترل کنیم و پروژه امروز تونلی به طول چهار کیلومتر است که ۲۰۰ میلیارد تومان از ۸۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد. توسعه تهران به گونه‌ای بوده که مسیر این روددره‌ها بسته شده و در مواقعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شهردار تهران اعلام کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به موضوع کنترل سیلاب‌ها داشته و منابع مالی مورد نیاز در این حوزه را نیز تأمین کرده‌اند. بی تردید مسیرهایی که به مرور و با توسعه شهرها برای حرکت آب بسته شده با بارش‌های شدید، شهر تهران را دچار مشکل می‌کند لذا باید تمهیدات لازم را بیندیشیم و پروژه امروز نیز در همین راستاست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از محدوده غرب شهر تهران روزانه حدود ۴۰۰۰ خودرو به این شهر وارد می‌شوند افزود: حجم زیاد جمعیتی که با هدف اشتغال از محدوده غرب وارد شهر تهران می‌شوند این محدوده را نیازمند برنامه ریزی‌های زیادی می‌کند لذا پروژه‌هایی همچون ادامه بزرگراه حکیم، پروژه دوگاز، محور شهریار و بزرگراه شهید لشگری از جمله پروژه‌هایی است که در این محدوده اجرایی خواهند شد.

حناچی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که همه کلانشهرها در کشور دنبال می‌کنند این است که به تناسب توسعه شهر باید توسعه حمل و نقل عمومی نیز انجام می‌شده که تهران در این حوزه قدری عقب است و انشالله آن را جبران خواهیم کرد.

شهردار تهران در خصوص بازچرخانی آب نیز گفت: موضوع بازچرخانی آب از اهمیت بسزایی برخوردار است. برخی کشورهای پیشرفته ادعا می‌کنند ۸۰ درصد آب مصرفی خود را بازچرخانی می‌کنند. قطعاً باید به اندازه‌ای از طبیعت استفاده کنیم که امکان برگشت آن و جبرانش وجود داشته باشد.

با دستور پیروز حناچی شهردار تهران در پایان این مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح با آغاز به کار ماشین حفار TBM انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی