English

کیومرث کلانتری:

سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان تهران اضافه می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در تهران سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان اضافه می‌شود و این افزایش جمعیت تنها در جغرافیای کمتر از یک درصد کشور در حال انجام است.

سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان تهران اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، کیومرث کلانتری ،  مدیرکل محیط زیست استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: بزرگترین چالش تهران در حوزه مسائل محیط زیستی است که دو حوزه تمرکز جمعیت و مشکل آب، عمده مسائل محیط زیستی تهران است. من در شش استان دیگر خدمت کردم و واقعیت این است که تهران محروم‌ترین استان در مسائل محیط زیستی است. 

وی افزود: در تهران سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان اضافه می‌شود و این افزایش جمعیت تنها در جغرافیای کمتر از یک درصد کشور در حال انجام است. ظرفیت زیستی برای تهران در دهه ۴۰، ۴میلیون نفر اعلام شد و امروز ۱۷ میلیون نفر در تهران هستند.

وی با اشاره به حضور ۲۵ درصدی خودرویی و ۳۳ درصدی موتور سیکلت‌های کشور در تهران، افزود: روند آلودگی هوا در استان تهران در سال گذشته مثبت و رو به بهبود بود، اما امسال اگر اقدامی جدی نشود، ممکن است منفی شود. روزانه ۱۱ هزار تن پسماند عادی، ۶۱ هزار تن پسماند و نخاله ساختمانی، ۲۴۰۰ تن پسماند صنعتی در تهران تولید می‌شود و متأسفانه همه اینها در اطراف تهران به شکل درست مدیریت نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه