English

جهت اطلاع شهردار محترم منطقه ۶؛

انتصاب با "حفظ سمت" در پست "جانشین" دیرگاهی است که ممنوع شده است

ادعای مقابله با فساد و ایجاد شفافیت در شهرداری تهران و زیر مجموعه های آن ، مصداق ضرب المثل "با گرگ دنبه خوردن و با شبان گریه کردن است" نمونه آن انتصاب غیر قانونی در شهرداری منطقه 6 تهران است که....

انتصاب با "حفظ سمت" در پست "جانشین" دیرگاهی است که ممنوع شده است

سرویس اجتماعی خبرگزاری موج: ادعای مقابله با فساد و ایجاد شفافیت در  شهرداری تهران و زیر مجموعه های آن، مصداق ضرب المثل "با گرگ دنبه خوردن و با شبان گریه کردن است" چرا که با شعار ایجاد شفافیت در این سازمان عریض و طویل، در اتفاقاتی معنادار، دم خروس تخطی و دور‌زدن های قانون در هر منصب و هر مناسبت، بدجور از گریبان متولیان مدیریت شهری و مدعیان مقابله با فساد و ایجاد شفافیت بیرون می‌زند! در مقابل باید اذعان کرد که حرکت هایی در راستای ایجاد شفافیت و مقابله با فساد در ابر سازمانی بنام شهرداری تهران، صورت گرفته است که نسبتش با فساد سیستماتیک شهرداری که ریشه در گذشته های دور دارد، به قدر و قاعدۀ فیل و فنجان است!

نمونه این مدعا خبر انتصاب محسن مجدآبادی از سوی محمدرضا دهداری‌پور، شهردار منطقه 6 تهران است که شامگاه روز گذشته در برخی از رسانه ها منتشر و منعکس شد که در این رهگذر خبرگزاری موج، باعلم به تخلفات صورت گرفته در این انتصاب، اقدام به انتشار خبر یاد شده کرد. لذا برای آگاهی مخاطبان از متن و موضوع این نوشتار، خبر منظور نظر ، در ادامه بدون هیچ دخل و تصرفی، عیناً باز نشر می‌شود :

با ابلاغ شهردار منطقه 6 تهران ؛

محسن مجدآبادی جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست شد

با ابلاغ حکمی از سوی شهردار منطقه 6 تهران، جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، شهردار منطقه 6 تهران طی ابلاغی محسن مجدآبادی را به سمت جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران منصوب کرد.

در حکم شهردار تهران آمده:

بسمه تعالی

با سلام

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شما در تصدی مشاغل محوله به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به عنوان جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه منصوب می گردید. مستدعی است با تلاش و رعایت قوانین و مقررات اداری تحت نظر مسئولین مربوطه موفق و منصور باشید.

خبرنگار موج در لحنی دوپهلو در خاتمه و پاراگراف آخر خبر می نویسد:

« لازم به ذکر است که مجد آبادی که در این حکم به سمت جانشینی "افشین خدامی" ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران منصوب شده، یکی از مدیران کوشا در بخش مدیریت فضای سبز شهرداری منطقه۶ است که به موضع دفاع از محیط زیست همواره در اجرای مفاد قانونی موفق عمل کرده است و اکنون با حفظ سمت در بخش فضای سبز شهرداری این منطقه، از این پس در معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 شهرداری تهران هم انجام وظیفه خواهد کرد.»

حسن ختام خبر در واقع تلنگری بود تا بلکه مقامات شهرداری تهران و سایر مسئولان مدیریت شهری پایتخت، به خود آمده و از این اقدام مغایر با طرح الزام شهرداری تهران به ادغام جلوگیری کنند. 

اما نه تنها چنین نشد، بلکه اینگونه به نظر می‌‎رسد که مسئولان شهرداری منطقه 6، چنین دروغی را راست پنداشته‌ و نیش دوپهلوی نوشتار را در جان خود حس نکرده و انتهای متن خبر به مذاق مبارک شان خوش آمده است!

با این اوصاف در تبیین اتفاقات صورت گرفته، باید خطاب به شهردار منطقه 6 و تمام کسانی که در این انتصاب دخیل بوده اند، به ذکر نکاتی چند و طرح چند سوال بسنده کرد و در اثبات این مدعا، قانون را به شهادت گرفت:

یکم: چرا متن انتصاب یک کارمند با حفظ سمت از سوی شهردار منطقه 6، در قامت حکم رسمی نبوده و در قواره ابلاغیه آمده است؟

دوم: آیا مجد آبادی در بخش مدیریت فضای سبز تا آن حد کوشا بوده که با حفظ سمت به عنوان جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 منصوب شود؟

از میان این همه جوان که قاطبه آنان تحصیلات عالیه دارند، هیچ کس تخصص و توان تصدی این پست را نداشت که شهردار محترم در نهایت بر خلاف طرح شهرداری مجد آبادی را با حفظ سمت در بخش دیگری به کار گمارده است. 

سوم: با این اوصاف باید صراحتا خطاب به آقای دهداری پور گفت که جناب شهردار منطقه 6 مستحضر باشید انتصاب "قائم مقام" و "جانشین" در قوانین قدیم شهرداری مجاز است؛ نه در قوانین جدید! چرا که قوانین جدید شهرداری تهران که در این فقره از زمستان سال گذشته مصوب و برای اجرایی شدن به تمام بخش های وابسته به این ابر سازمان ابلاغ شده است، انتصاب سمت هایی چون؛ "قائم مقام" ، "جانشین" و "مشاور" را ممنوع کرده است. 

چهارم: در تشریح قانون مورد بحث که منتج به تصویب طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت ها شد، در میانه های آذر ماه سال گذشته این قانون که از سوی محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران کلید خورد، به تمامی زیر مجموعه های شهرداری تهران ابلاغ شد و متاثر از این قانون 250 نفر از مدیران ارشد چند شغله شهرداری که تمامی آنها دو سمت "جانشین" و "قائم مقام" مدیران شهری را به یدک می‌کشیدند، مجبور به ترک و خداحافظی از دفتر و پست و سمت خود شدند. حالا چه شده که  آقای دهداری پور با بازگشت به گذشته دست به انتصاب جانشین برای معاون خدمات شهری و محیط زیست زده است.

پنجم: در اثبات زیر پا گذاشتن طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت‌های شهرداری توسط دهداری پور در انتصاب محسن مجدآبادی به اظهار نظر سید حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در نشست خبری بیستم آذر ماه سال 97 رجوع می‌کنیم که در تشریح طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت‌های شهرداری از ۹ سطح به حداکثر ۶ سطح سازمانی و حذف پست‌های قائم‌مقام و یا جانشین و مشاور در تمامی واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، صراحتا عنوان می کند: « در این طرح (طرح و فرمان چند ماده ای محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران) به دنبال این هستیم که تعداد معاونت‌های شهرداری تهران از ۹ معاونت به حداکثر شش معاونت کاهش یابد که علاوه بر هرس سازمانی برای حذف چابک سازی، پست‌های غیرضروری نیز حذف شود. زیرا برخی از این پست‌ها فاقد شرح وظیفه و مأموریت خاص هستند. پست‌های مانند، مشاور، قائم‌مقام و جانشین پست‌های غیرضروری هستند که کمکی به کارآمدی سازمان نمی‌کنند.»

ششم: در خاتمه جای این تذکر خالی ماند که در جریان ممانعت از خدمت بازنشستگان و سیاستی که به واسطه این ممانعت، اشتغال حداکثری جوانان را در پی داشت، انتصاب با حفظ سمت هم تخطی دیگر است که در ابلاغیه صادره توسط دهداری پور آمده است!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه