English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۳ روز آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در بعدازظهر امروز (۱۸ تیرماه) برای ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان‌های کرمان، هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 3 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۸ تیرماه) برای نواحی شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بعدازظهر امروز (۱۸ تیرماه) برای ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان‌های کرمان، هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، فردا و پس‌فردا ( ۱۹ و ۲۰ تیرماه)،علاوه بر این نواحی برای سواحل دریای خزر نیز بارش باران، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ تیرماه) برای بخش‌هایی از شمال غرب، ساحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: از امروز تا شنبه (۱۸ تا ۲۲ تیرماه) برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل به سبب تداوم وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت برای بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، یزد، شمال کرمان، جنوب تهران، مرکزی و در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور در بعدازظهر وزش باد شدید موقتی گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) خلیج فارس و در روز پنجشنبه (۲۰ تیرماه)  نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود همچنین فردا (۱۹ تیرماه) برای سواحل دریای خزر کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما و از روز جمعه (۲۱ تیرماه) برای بیشتر نواحی کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۱۹ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و دربعضی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۲۰ تیرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در گرمترین زمان، ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی